کد خبر: 515791
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ۱۱:۳۴:۴۵
| |

فرمانده سنتکام:

روابط طالبان و پاکستان در نبود آمریکا پیچیده‌تر می‌شود

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، روابط پاکستان و طالبان پس از خروج آمریکا از افغانستان را پیچیده‌تراز قبل ارزیابی کرد.

روابط طالبان و پاکستان در نبود آمریکا پیچیده‌تر می‌شود
کد خبر: 515791
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ۱۱:۳۴:۴۵

اعتمادآنلاین| ژنرال کِنِت فرنکلین مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، در جریان جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با بیان اینکه روابط طالبان و پاکستان، در نتیجه خروج آمریکا از افغانستان، بسیار پیچیده‌تر از قبل خواهد بود، اظهار داشت که پاکستان متحمل فشارهایی از سوی افغانستان خواهد بود که پیش از این با دلیل حضور آمریکا در آنجا به راحتی دفع می‌شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، وی خاطرنشان کرد که آمریکا برای رسیدن به افغانستان، باید از آسمان پاکستان بگذرد، و تحقق این امر بصورت پایدار، دلیل تعامل واشنگتن با اسلام آباد است.

وی همچنین صراحتا گفت پیشنهادش این بوده که حداقل 2500 سرباز آمریکایی در افغانستان باقی بمانند.

به گفته مک‌کنزی برای او کاملا روشن بوده که خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان منجر به متلاشی شدن نیروهای نظامی افغانستان و سقوط دولت می‌شود. با این حال جو بایدن تصمیم به خروج کامل این نیروها از افغانستان گرفت.

این در حالی است که بایدن در ماه اوت در یک مصاحبه با شبکه خبری ABC تاکید کرد که هیچگونه توصیه‌ای برای ماندن در افغانستان از سوی مشاورانش دریافت نکرده است.

مارک میلی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا نیز در جلسه پرسش در سنا تاکید کرد که در پاییز سال 2020 هشدار داده بوده که خروج سریع نیروهای آمریکا از افغانستان خطر اشغال کامل این کشور از سوی طالبان را در پی دارد و یا منجر به وقوع جنگ داخلی در افغانستان می‌شود.

ژنرال مک‌کنزی و میلی اما هردو از پاسخ به این سوال که دقیقا چه زمانی و چه چیزی به عنوان مشاوره به بایدن گفته‌اند، طفره رفتند. مک‌کنزی گفت: «من مطمئن هستم که رییس جمهور تمام توصیه‌ها را شنیده و بسیار بادقت به آنها گوش کرده است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها