کد خبر: 522594
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۱۲:۲۱:۰۷
| |

هتل لوکس ترامپ چوب حراج خورد

سازمان ترامپ برای واگذار کردن امتیاز هتل بین‌المللی «ترامپ» در واشنگتن به قیمت 375 میلیون دلار با شرکت سرمایه گذاری «سی‌جی‌آی مرچنت» به توافق رسیده است.

هتل لوکس ترامپ چوب حراج خورد
کد خبر: 522594
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۱۲:۲۱:۰۷

اعتمادآنلاین| هتل بین‌المللی «ترامپ» که در خیابان پنسیلوانیای واشنگتن و در دو قدمی کاخ سفید و ساختمان کنگره قرار دارد، احتمالا از بهار آینده با نام جدید «والدورف آستوریا» (Waldorf Astoria) از زیرمجموعه‌های گروه هتل هیلتون فعالیت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از یورونیوز، این هتل 263 خوابی که مالک اصلی ساختمان آن دولت آمریکاست، از سال 2013 میلادی طبق یک قرارداد اجاره 60 ساله (قابل تمدید به مدت 40 سال دیگر) به شرکت معاملاتی دونالد ترامپ واگذار شده بود.

طبق گزارش یکی از کمیسیون‌های وابسته به کنگره، شرکت ترامپ در فاصله سال‌های 2016 تا تابستان 2020 میلادی حدود 71 میلیون دلار زیان به ثبت رسانده است.

گفته می‌شود هولدینگ ترامپ در آن زمان حدود 200 میلیون دلار برای بازسازی این بنای قرن نوزدهمی هزینه کرده بود تا ساختمان سابق اداره پست به یک هتل شیک تغییر کاربری دهد.

هتل چند سال بعد و درست چند هفته پس از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در سپتامبر 2016 میلادی درهای خود را به روی عموم گشود و عملا به پاتوق جمهوری خواهان و لابی‌گرهایی تبدیل شد که به پایتخت می‌آمدند.

اسکان داده شدن برخی از میهمانان خارجی کاخ سفید در این هتل در زمان ریاست جمهوری ترامپ در حالی که او سهامدار هولدینگش هم بوده، به شائبه «تضاد منافع» دامن زده است.

براساس گزارش این کمیسیون، هتل در سال‌های ریاست جمهوری دونالد ترامپ مبلغی حدود 3.7 میلیون دلار از دولت های خارجی دریافت کرده است. هولدینگ ترامپ البته با تکذیب انجام این عمل غیرقانونی، انگیزه این گزارش را سیاسی دانسته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها