کد خبر: 527148
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۱:۱۱:۳۴
| |

بیانیه پایانی اجلاس شورای همکاری خلیج فارس:

مشارکت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مذاکرات بین اللملی با ایران

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه ای در پایان نشست این شورا خواستار مشارکت در هرگونه مذاکرات بین المللی ایران با ایران شدند.

مشارکت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مذاکرات بین اللملی با ایران
کد خبر: 527148
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۱:۱۱:۳۴

اعتمادآنلاین| کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در بیانیه پایانی اجلاس خود در ریاض بر ضرورت تعامل جدی با پرونده هسته‌ای ایران تاکید کرده و با تکرار برخی ادعاها، خواستار مشارکت این شورا در هر گونه مذاکرات بین‌المللی با تهران شدند.

به گزارش ایلنا و به نقل از العربیه، در همین راستا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که در چهل و دومین دوره از اجلاس سران شورای همکاری خلیج‌فارس که امروز -سه‌شنبه- در کاخ الدرعیه در شمال ریاض برگزار شد، تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس نیز گفت که اجلاس این شورا بر این تاکید داشته که امنیت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، کلیت جدایی‌ناپذیر است.

در این بیانیه همچنین برخی ادعاهای بی‌اساس در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی تکرار شده است.

اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس همچنین بر اهمیت «محافظت از دستاوردهای شورای همکاری خلیج‌فارس» و اهمیت هم‌افزایی تلاش‌ها برای مقابله با پاندمی کرونا تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین بر اهمیت و حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی عراق تاکید و سوءقصد نافرجام به جان «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور محکوم شد.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس همچنین بر اهمیت حفظ منافع مردم لیبی و برقراری ثبات در این کشور تاکید کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها