کد خبر: 528798
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۹:۰۳:۱۴
| |

«مولوی حنفی» در دیدار با هیئت قزاقستان:

از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نمی‌شود

معاون نخست وزیر طالبان در دیدار با با وزیر تجارت قزاقستان و هیئت همراهش در کابل تاکید کرد که از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نمی‌شود.

از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نمی‌شود
کد خبر: 528798
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۹:۰۳:۱۴

«انعام الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان اظهارداشت که «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان در دیدار با «باخیت سلطانوف» وزیر تجارت قزاقستان و هیئت همراهش، در کابل دیدار و در مورد مسائل امنیتی و اقتصادی گفت‌وگو کرد.

به گزارش تسنیم، سلطانوف در این دیدار اعلام کرد که کمک‌های بشردوستانه قزاقستان به افغانستان ادامه دارد و ما این کشور خواستار تحکیم روابط با افغانستان است.

وی با تاکید بر اهمیت تضمین‌های امنیتی و ایجاد شرایط مناسب برای گسترش روابط تجارتی و ترانزیتی که اکنون فراهم شده، افزود: ما به توسعه تجارت از طریق افغانستان به جنوب آسیا علاقمند هستیم.

وزیر تجارت قزاقستان ادامه داد که کشورش در زمینه سهولت در روابط بانکی، آغاز مجدد پروازها و آموزش نیروها، بویژه بخش فنی و راه آهن و بورسیه‌های بیشتر به افغانستان آماده است.

معاون نخست وزیر طالبان نیز با تشکر از کمک‌های بشردوستانه قزاقستان گفت که اکنون در افغانستان امنیت تامین شده و فساد اداری پایان یافته است.

وی افزود: ما خواستار روابط دوستانه با کشورهای منطقه هستیم و اجازه نمی‌دهیم از خاک افغانستان تهدیدی علیه کشور دیگری صورت گیرد.

عبدالسلام حنفی نیز از قزاقستان نیز خواست تا تسهیلات لازم را در عرصه‌های تجارتی فراهم سازد و از وصل شدن خط آهن از مسیر قزاقستان، ازبکستان و افغانستان به آسیای جنوبی استقبال کرد.

دو طرف همچنین بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی میان افغانستان و قزاقستان تاکید کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها