کد خبر: 532847
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۳:۰۷:۱۵
| |

«نوسانتارا» پایتخت جدید اندونزی می شود

وزیر توسعه و برنامه ریزی اندونزی امروز دوشنبه از نامگذاری پایتخت جدید این کشور در کالیمانتان شرقی به نام «نوسانتارا» خبر داد.

«نوسانتارا» پایتخت جدید اندونزی می شود
کد خبر: 532847
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۳:۰۷:۱۵

سوهارسو مونوآرفا، وزیر توسعه و برنامه ریزی این کشور اعلام کرد پایتخت جدید این کشور در کلیمانتان شرقی «نوسانتارا» نامگذاری خواهدشد. 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «آنتارا» اندونزی، او در ادامه اضافه کرد: «نوسانتارا» به معنای مجمع الجزایر در زبان اندونزیایی است و با دستور و تایید مستقیم رئیس جمهوری این کشور نامگذاری شده است. 

«سوهارسو مونوآرفا» طی جلسه ای با کمیته ویژه برای تاسیس پایتخت جدید گفت: «دلیل اینکه «نوسانتارا» به عنوان نام پایتخت انتخاب شده است، پیشینه نمادین بین المللی دارد و به سادگی مجمع الجزایر ما را به عنوان جمهوری اندونزی در خاطر متبادر می کند. گمان می کنم همه افراد با این نام موافق باشند.»

او در ادامه افزود برای این نامگذاری با مورخان و زبان شناسان مشورت و بعد به رئیس جمهور ارائه شده است. 

از سوی دیگر برخی مخالفین این نامگذاری معتقدند «نوسانتارا» ممکن است به شکل بالقوه موجب سردرگمی شود، زیرا این کلمه برای توصیف یک کشور مورد استفاده قرار می گیرد. 

با این حال هنوز تصمیم نهایی بر سر اینکه پایتخت جدید یک استان باشد یا یک شهر انجام نشده است. 

در سال ۲۰۱۹ «جوکو ویدودو» اعلام کرد پایتخت اندونزی از کلان شهر «جاکارتا» به منطقه ای دور در استان شرقی «کالیمانتان» منتقل خواهد شد.

از آنجا که بیشترین فعالیت های اقتصادی در این کشور متمرکز در «جاوا» و پایتخت فعلی اندونزی می باشد، این جابه جایی لازم به نظر می رسد تا جاکارتای پرازدحام نجات پیدا کند و منطقه «کالیمانتان» مانند بخش شرقی اندونزی توسعه یابد.

قرار بود پروژه ساخت و ساز پایتخت جدید با هزینه ۴۶۶ تریلیون روپیه معادل ۳۲ میلیارد دلار  از ابتدای سال ۲۰۲۰ رقم بخورد که همه گیری ویروس کرونا این پروژه را به حالت تعلیق درآورد. انتظار می رود پارلمان این کشور پیش‌نویس قانونی پایتخت جدید را در ماه جاری ارائه کند تا به زودی ساخت و ساز آغاز و جا به جایی از سال ۲۰۲۴ شروع شود. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها