کد خبر: 536278
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۱۵:۵۱:۵۸
| |

پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه:

به جای "اخبار جعلی" بگوییم "اخبار بلومبرگ"/ زاخارووا: این بخشی از اعمال فشار سیاسی است

​سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (شنبه) در مصاحبه‌ای گفت، خطای خبرگزاری بلومبرگ در انتشار خبر "حمله روسیه به اوکراین" به وضوح نشان می‌دهد که تنش‌هایی که از سمت غرب تحریک شوند، چقدر می‌توانند خطرناک باشند.

به جای "اخبار جعلی" بگوییم "اخبار بلومبرگ"/ زاخارووا: این بخشی از اعمال فشار سیاسی است
کد خبر: 536278
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۱۵:۵۱:۵۸

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: این اتفاق چندان در سطح یک تحریک نبود و نیازی به اغراق در آن نیست و اینکه این خبرگزاری بابت این اشتباه عذرخواهی کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، پسکوف تاکید کرد: با این حال، این وضعیت نشان می‌دهد که چنین تنش‌هایی چقدر می‌توانند خطرناک باشند؛ تنش‌هایی که ما در بیانیه‌های تهاجمی روزانه صادر شده از سوی واشنگتن، پایتخت‌های اروپایی و لندن می‌شنویم؛ زیرا همین بیانیه‌ها به همراه استقرار نیروها در نزدیکی مرزهای ما و فعالیت‌های روزانه در راستای پر کردن اوکراین از تسلیحات است که منجر به این تنش‌ها می‌شوند و هرگونه تحریکی در ضمن این تنش‌ها می‌تواند خطرناک باشد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین گفت، ممکن است بعد از اشتباه در انتشار خبر "حمله" روسیه به اوکراین، کرملین عبارت "اخبار جعلی" را با "اخبار بلومبرگ" جایگزین کند.

سایت خبری بلومبرگ پیش از این مطلبی با عنوان "حمله روسیه به اوکراین" منتشر کرد اما بعداً اشتباهش از بابت این مطلب را پذیرفت و این تیتر را حذف کرد. به گفته این خبرگزاری، معمولا برای سناریوهای زیادی تیترها آماده می‌شوند و این یکی سهوا منتشر شده است. بلومبرگ گفت: این عنوان حذف شده است و ما در حال بررسی علت آن هستیم.

غرب و کی‌یف اخیراً ادعاهایی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین تکرار کرده‌اند. روسیه بارها این اتهامات را رد کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز  در این رابطه گفت، مجموعه گزارش های نادرست منتشر شده در رسانه های غربی در روز شنبه بخشی از کارزار اعمال فشار سیاسی و اطلاعاتی بر مسکو از طریق ابزارهای فریبکارانه است.

زاخارووا گفت: این یک راه مبارزه است در شرایطی که هیچ راهی برای مقاومت در برابر رقابت با ابزار قانونی وجود ندارد، چنین رویکردی که قبلاً امتحان شده است، از فشارهای اطلاعاتی و سیاسی، کمپین ها و ... بهره می برد. این در حال حاضر به یک کمپین جهانی علیه کشور ما با شعار تجاوز احتمالی قریب الوقوع روسیه به اوکراین تبدیل شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها