کد خبر: 539192
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۲:۲۴:۱۶
| |

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین عنوان کرد:

اقدام متقابل در برابر آمریکا به خاطر فروش سلاح‌ به تایوان

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری گفت: دولت چین تصمیم گرفته است در واکنش به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان و اقدامات شرکت‌های لاکهید مارتین و ریتون، اقدامات متقابلی انجام دهد.

 اقدام متقابل در برابر آمریکا به خاطر فروش سلاح‌ به تایوان
کد خبر: 539192
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۲:۲۴:۱۶

 وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: دولت چین به منظور حفاظت از حاکمیت و منافع امنیتی جمهوری خلق چین و مطابق با مفاد «قانون پیشگیری از تحریم‌های خارجی» تصمیم گرفته است در واکنش به اقدامات شرکت‌های صنعتی نظامی آمریکایی لاکهید مارتین اقدامات متقابلی اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا، این دیپلمات گفت: ریتون و لاکهید مارتین که مدت‌هاست در تامین تسلیحات آمریکایی به تایوان مشارکت داشته‌اند. دولت چین از ایالات متحده می‌خواهد که فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند.

وانگ ونبین گفت که پکن به اتخاذ همه اقدامات لازم برای حفاظت از حاکمیت و منافع امنیتی خود ادامه خواهد داد.

این دیپلمات چینی گفت: چین مجدداً از دولت آمریکا و طرف‌های ذیربط درخواست می‌کند تا به اصل چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک آمریکا و چین پایبند باشند، فروش تسلیحات به تایپه و هرگونه تماس بین ارتش آمریکا و تایوان را متوقف کنند. 

وی تاکید کرد که چین به اتخاذ همه اقدامات لازم و دفاع قاطعانه از حاکمیت و منافع امنیتی خود مطابق با توسعه شرایط ادامه خواهد داد. پیش از این، دولت آمریکا یک قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری با تایوان برای خدمات‌رسانی به سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت را تایید کرد.

تایوان از سال ۱۹۴۹ به طور مستقل از سرزمین اصلی چین اداره می‌شود. پکن این جزیره را استان خود می‌داند، در حالی که تایوان معتقد است که یک "کشور" خودمختار با روابط سیاسی و اقتصادی با چندین کشور دیگر است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها