کد خبر: 540219
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۲:۱۸:۱۸
| |

ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد:

همچنان قصد نداریم عضو ناتو شویم

نخست وزیر سوئد تاکید کرد، موضع سوئد درخصوص عدم پیوستن به ناتو به قوت خود باقی است و این کشور شمال اروپا خودش درباره سیاست‌های امنیتی‌اش تصمیم خواهد گرفت.

همچنان قصد نداریم عضو ناتو شویم
کد خبر: 540219
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۲:۱۸:۱۸

ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد گفت: سوئد هیچ برنامه‌ای برای پیوستن به ناتو ندارد. روسیه تهدید نگران‌کننده‌ای برای سوئد نیست و هیچ فعالیت نظامی در مرزهای این کشور ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در کنفرانسی خبری در مسکو گفت: کاملا مشخص است که الحاق فنلاند و سوئد به ناتو که اساسا یک بلوک نظامی است، پیامدهای سیاسی و نظامی جدی خواهد داشت که منجر خواهد شد کشور ما دست به اقداماتی تلافی‌جویانه بزند.  

سانا مارین، نخست وزیر فنلاند نیز به نوبه خود گفت: به دنبال حمله روسیه به اوکراین، بحث عضویت فنلاند در ناتو تغییر کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: ناتو مثل گذشته متحد و راسخ است و درهای خود را به روی کشورهای اروپایی که ارزش‌های مشابهی چون ما دارند و به دنبال پیستن به این ائتلاف هستند، باز نگه خواهد داشت.

سوئد و فنلاند به همراه نمایندگان اتحادیه اروپا در نشست فوق‌العاده روز جمعه رهبران ناتو شرکت کردند.

حمله نظامی روسیه به اوکراین امروز (شنبه) وارد سومین روز خود شد و تازه‌ترین گزارشات حاکی از آن است که نیروهای روسی در خیابان‌های کی‌یف با نیروهای اوکراینی درگیر شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها