کد خبر: 561663
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۵:۱۴:۰۸
| |

نماینده پارلمان عراق:

سه کشور ناقض حاکمیت عراق هستند/ پارلمان دست بسته نخواهد ماند

یکی از نمایندگان پارلمان عراق سه کشور آمریکا، ترکیه و کویت را به نقض حاکمیت کشورش متهم و تأکید کرد پارلمان در این خصوص دست بسته نخواهد ماند.

سه کشور ناقض حاکمیت عراق هستند/ پارلمان دست بسته نخواهد ماند
کد خبر: 561663
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۵:۱۴:۰۸

یکی از نمایندگان پارلمان عراق سه کشور منطقه‌ای و فرامنطقه ای را به انجام اقداماتی در راستای نقض حاکمیت عراق متهم کرد و علت این نقض حاکمیت را به ضعف دولت مرکزی در بغداد نسبت داد.

به گزارش مهر، به نقل از المعلومه، «علاء الحیدری» امروز دوشنبه در سخنانی در این خصوص گفت: آمریکا، ترکیه و کویت در بحبوحه ضعف حکومتی و دیپلماتیک، مرتکب نقض آشکار حاکمیت عراق می‌شوند. ترکیه ده‌ها کیلومتر عمق خاک عراق را اشغال کرده و ده‌ها پادگان نظامی در داخل اقلیم کردستان بدون هیچ واکنشی از سوی دولت مستقر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نقض آشکار حاکمیت عراق توسط آمریکا، ترکیه و کویت نشان دهنده ضعف دیپلماتیکی است که عراق از آن رنج می‌برد. اما مجلس در قبال این تخلفات و تجاوزات دست بسته نخواهد ماند و وزیر امور خارجه به مجلس دعوت خواهد شد تا در مورد تخلفات ترکیه و آمریکا توضیح بدهد.

این اظهارات در حالی است که پارلمان عراق مدتی است که مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرده است و اغلب گروه‌ها و نیروهای سیاسی ملی و مقاومتی عراق هم با مخالفت قاطع خود را با اقدامات مداخله جویانه ترکیه در خاک کشورشان اعلام کرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها