کد خبر: 562431
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

خلاء قدرت در اسرائیل بر روابط مسکو-تل‌آویو اثر می‌گذارد؟

به اعتقاد کارشناسان روس، با سقوط کابینه و انحلال کنست در اسرائیل، این رژیم دچار خلاء مضاعفی شده است، با وجود این، این تحولات تاثیر چندانی بر روابط مسکو-تل‌آویو نخواهد گذاشت.

خلاء قدرت در اسرائیل بر روابط مسکو-تل‌آویو اثر می‌گذارد؟
کد خبر: 562431
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۰۸:۳۰:۰۰

سید عماد حسینی- به اعتقاد کارشناسان روس، با سقوط کابینه و انحلال کنست در اسرائیل، این رژیم دچار خلاء مضاعفی شده است، با وجود این، این تحولات تاثیر چندانی بر روابط مسکو-تل‌آویو نخواهد گذاشت.

به گزارش اعتمادآنلاین، به گفته کارشناسان روس، با توجه به اینکه انحلال کابینه اسرائیل با پایان دوره ریاست ستاد ارتش اسرائیل همراه شده است، امکان انتصاب جانشین برای آویو کوخافی وجود ندارد و این امر اسرائیل را در خلاء مضاعفی وارد می‌کند.

ایگور سوپوتین در این رابطه در روزنامه «نیزاوسیمایا گازیتا» نوشت: این خلأ می‌تواند بر هماهنگی‌های نظامی بین تل‌آویو و مسکو هم تاثیر گذار باشد.

به گمان این نویسنده، از زمان فروپاشی ائتلاف حاکم امروز انتصاب رئیس جدید ستاد ارتش اسرائیل هم به یکی از محورهای جنگ قدرت در اسرائیل تبدیل شده است.

با این حال آنتوان مارداسووف پژوهشگر اندیشکده امور خاورمیانه واشینگتن و کارشناس شورای روسی امور بین‌الملل در این باره به این روزنامه روسی گفت: در اسرائیل ریاست ستاد ارتش، بعد از نخست‌وزیری، در جایگاه دوم اهمیت قرار دارد، این در حالی است که کابینه اسرائیل رسماً نظرات رئیس ستاد را در مسائل امنیتی مد نظر قرار می‌دهد و در چارچوب آن تصمیم‌گیری می‌کند و به برنامه‌های عملیاتی او تکیه دارد، از این رو بسیار دشوار می‌توان به یاد آورد که اسرائیل تاکنون در رابطه با رئیس ستاد کل‌اش دچار این نوع عدم توافق شده باشد.

این کارشناس در مورد احتمال انتصاب ایال زامیر به عنوان رئیس ستاد ارتش و میزان تاثیرگذاری‌اش بر هماهنگی بین تل‌آویو و مسکو و ادامه فعالیت اسرائیل در حریم هوایی سوریه هم گفت: باید اعتراف کرد روند روابط بین روسیه و اسرائیل از دوره نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو به تدریج کاهش و افت پیدا کرده است و به رغم روابط مستحکم علنی حاکم بین دو طرف، بعد از سرنگونی هواپیمای شناسایی «ایل 20» روسی، این روابط هرگز به شکل سابق بازنگشته است.

مارداسوف با اشاره به بحران اوکراین و نزدیکی تل‌آویو به کی‌یف ادامه داد: این مساله باعث شد مسئولان روس نسبت به اسرائیل حساس‌تر شوند، گرچه ارتش روسیه همواره سعی کرده است با حملات اسرائیل در سوریه با اغماض رفتار کند و  مماشات داشته باشد و تقریباً این روابط فراتر از نام افراد بوده و به شخصیت سیاسی مشخصی در اسرائیل محدود نشده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها