کد خبر: 571439
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۲۰:۰۲:۴۵
| |

نشست اضطراری وزرای انرژی اروپا در بروکسل

وزرای انرژی کشورهای اروپایی به درخواست دولت جمهوری چک برای بررسی و اصلاح بازار انرژی در این قاره نشستی اضطراری در بروکسل برگزار می‌کنند.

نشست اضطراری وزرای انرژی اروپا در بروکسل
کد خبر: 571439
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۲۰:۰۲:۴۵

جوزف سیکلا وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک از برگزاری نشست اضطراری وزرای انرژی کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: این نشست به درخواست دولت این کشور سپتامبر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، به نقل از آناتولی، وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک افزود: برای بررسی وضعیت بازار انرژی در اروپا و ارائه راهکارهای مناسب نشستی اضطراری در نهم سپتامبر برگزار خواهد شد.

سیکلا با انتشار پیامی توئیتری گفت: برای اصلاح بازار انرژی وزرای انرژی در بروکسل دیدار خواهند کرد، چون بازار انرژی در این قاره از کار افتاده است و نیاز به تعمیر دارد.

قیمت گاز طبیعی از ژوئن از ۱۸ یورو به ۳۱۰ یورو افزایش یافته است.

به گفته سیکلا اروپا با کاهش جریان گاز طبیعی روسیه اشتباه بزرگی مرتکب شده است و نمی‌توان بدون تکیه به گاز روسیه به تامین انرژی ارزان امیدوار بود.

وی در عین حال اذعان کرد که علاوه بر جنگ در اوکراین، عوامل دیگری مانند وضعیت بد نیروگاه های هسته ای در فرانسه نیز در افزایش چشمگیر قیمت انرژی نقش داشته است.

چندین دولت اتحادیه اروپا از جمله آلمان، اتریش و بلژیک اخیراً خواستار اصلاح مکانیسم قیمت گذاری در بازار انرژی اروپا و جدا کردن بازارهای گاز و برق شده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها