کد خبر: 572611
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۶:۱۷:۴۷
| |

تکمیل آموزش ۴۷۰۰ نظامی اوکراینی در انگلیس

یک شبکه انگلیسی گزارش داد که حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نظامی اوکراینی که از ماه ژوئن مشغول آموزش دیدن توسط ارتش انگلیس بودند، دوره آموزشی خود را تکمیل کردند.

تکمیل آموزش ۴۷۰۰ نظامی اوکراینی در انگلیس
کد خبر: 572611
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۶:۱۷:۴۷

همزمان با ارسال کمک‌های نظامی و امنیتی دولت‌های اروپایی و آمریکا به رژیم کی‌یف، نظامیان اوکراینی هم مشغول آموزش دیدن در کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

​به گزارش فارس، شبکه انگلیسی «اسکای‌نیوز» امروز (دوشنبه) گزارش داد که حدود ۴۷۰۰ نظامی اوکراینی که در انگلیس حضور داشتند، دوره آموزش رزمی خود را به پایان رسانده و آماده بازگشت به نبرد با روسیه هستند.

در گزارش اسکای‌نیوز آمده است: «نزدیک به ۴ هزار و ۷۰۰ نیروی ارتش اوکراین که از ماه ژوئن مشغول آموزش دیدن در پایگاه‌های نظامی انگلیس در شمال، جنوب غربی و جنوب شرقی کشور بودند، دوره‌های رزمی خود را تکمیل کردند».

این شبکه به نقل از وزارت دفاع انگلیس خبر داد که دولت لندن تصمیم گرفته تا مدت دوره آموزش نظامی برای ارتش اوکراین را از سه هفته به پنج هفته افزایش دهد تا بتواند چند هزار غیرنظامی اوکراینی را به نیروی تهاجمی در مبارزه با روسیه تبدیل کند.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس نیز در مصاحبه با اسکای‌نیوز توضیح داد: «ما دوره آموزشی را به پنج هفته افزایش می‌دهیم تا از ارائه بهترین کیفیت آموزشی برای نظامیان اوکراین که به‌زودی در جبهه جنگ حاضر خواهند شد، مطمئن گردیم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل از این گزارش، برنامه آموزشی اصلی ارتش انگلیس برای اوکراین، مبتنی بر آموزش پایه پیاده نظام این کشور است که شامل مهارت‌های استفاده از تسلیحات، کمک‌های اولیه در میدان، تاکتیک‌های منطقه جنگی و تاکتیک‌های گشت‌زنی می‌شود.

اسکای نیوز در ادامه گزارش داد: «افزایش مدت زمان دوره آموزشی نظامیان اوکراین به پنج هفته، امکان آموزش پیشرفته را فراهم می‌کند که به طور خاص در مورد آماده‌شدن برای جنگ شهری، عملیات با استفاده از وسایل نقلیه و شبیه‌سازی شرایط جنگی است».

پیش از این نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه آموزش نظامیان اوکراینی توسط کشورهای اروپایی داخل خاک این کشور برگزار نخواهد شد، گفته بود یکی از همسایه‌های اوکراین میزبان این برنامه‌ها خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها