کد خبر: 573589
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۱۶:۰۰:۳۸
| |

ابوالغیط:

سطح امنیت غذایی کشورهای عربی به صورت نگران‌کننده‌ای رو به تنزل است

دبیرکل اتحادیه عرب ضمن هشدار درباره کاهش امنیت غذایی کشورهای عربی به دلیل تحولات خطرناک اخیر جهان، تاکید کرد: این مساله نیازمند بررسی دوباره در سطح وزرای خارجه اتحادیه است.

سطح امنیت غذایی کشورهای عربی به صورت نگران‌کننده‌ای رو به تنزل است
کد خبر: 573589
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۱۶:۰۰:۳۸

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) در افتتاحیه همایش "محیط زیست و توسعه ۲۰۲۲" در قاهره خواستار مدیریت یکپارچه مشکلات امنیت غذایی و آب و نیز مساله انرژی شد که منطقه عربی منبع مهم آن در سطح جهانی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ابوالغیط ضمن هشدار درباره کاهش امنیت غذایی کشورهای عربی به دلیل تحولات خطرناک اخیر جهان، تاکید کرد: این مساله نیازمند بررسی دوباره در سطح وزرای خارجه اتحادیه است.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه با تاکید بر اهمیت این همایش در حمایت از گفتگوی کشورهای عربی درباره آب، تغییرات آب‌وهوایی، انرژی و غذا گفت: این مسائل در رأس موضوعات مورد بحث کنفرانس آتی آب‌وهوایی در شرم الشیخ مصر قرار خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه در مرحله آتی موضوع امنیت غذایی در رأس اولویت‌های اقدام مشترک عربی قرار خواهد داشت، گفت: اتحادیه عرب مطالعه استراتژیکی را درباره راه‌های تقویت امنیت غذایی کشورهای عربی انجام داد تا در کنفرانس آتی اتحادیه در الجزایر ارائه شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها