کد خبر: 576747
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ۰۸:۱۵:۵۷
| |

جنگ چه نتیجه ای در اقتصاد اوکراین داشت؟

​بانک جهانیاز کوچک شدن 35 درصدی اقتصاد اوکراین خبر داد و اعلام کرد: در نتیجه جنگ این اقتصاد این کشور 35 درصد منقبض خواهد شد.

جنگ چه نتیجه ای در اقتصاد اوکراین داشت؟
کد خبر: 576747
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ۰۸:۱۵:۵۷

بانک جهانی از کوچک شدن اقتصاد اوکراین خبر داد و پیش‌بینی کرده است که اقتصاد این کشور جنگ زده در سال ۲۰۲۲ به دلیل از بین رفتن ظرفیت تولیدی، آسیب به زمین‌های کشاورزی و کاهش نیروی کار ۳۵ درصد منقبض خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بیزنس، این بانک همچنین از تخمین آوارگی بیش از ۱۴ میلیون نفر در کشور اوکراین به دلیل جنگ خبر داد.

بر اساس تخمین بانک جهانیاوکراین برای بازیابی و بازسازی به حداقل ۳۴۹ میلیارد دلار در بخش‌های اجتماعی، تولیدی و زیرساختی نیاز دارد.

آنا بجرد، معاون بانک جهانی در منطقه اروپا و آسیای مرکزی معتقد است: «تهاجم روسیه به اوکراین یکی از بزرگترین بحران‌های جابجایی انسان‌ها را آغاز کرده و تلفات سنگینی را بر زندگی انسان‌ها و اقتصاد وارد کرده است».

جنگ در اوکراین با وجود مخالفت ها و فشارهای کشورهای غربی بر روسیه برای پایان دادن به آن، ادامه و داد و اوکراین همچنان به حمایت مالی هنگفتی نیازمند است تا بتواند با حمایت مالی پروژه‌های بازسازی را در کشور خود به سرعت آغاز کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها