کد خبر: 582953
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

آیا اقلیم کردستان عراق شاهد جنگ جدیدی خواهد بود؟

بافل طالبانی رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق، در اظهارنظری تامل‌برانگیز اعلام کرد، از این پس اجازه داده نخواهد شد قدرت در منطقه اقلیم در قبضه طرف خاصی محصور بماند.

آیا اقلیم کردستان عراق شاهد جنگ جدیدی خواهد بود؟
کد خبر: 582953
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۱۱:۰۰:۰۰

سید عماد حسینی- بافل طالبانی رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق، در اظهارنظری تامل‌برانگیز اعلام کرد، از این پس اجازه داده نخواهد شد قدرت در منطقه اقلیم در قبضه طرف خاصی محصور بماند.

سخنان رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق که ریاست اتحادیه را از پدرش جلال طالبانی به ارث برده است، بعد از ماه‌ها کش‌وقوس بر سر انتخاب رئیس‌جمهور عراق که به طور سنتی بعد از سقوط صدام سهم کردها و دقیقاً در اختیار حزب تحت رهبری‌اش بود، بیان می‌شود.

اجبار اتحادیه میهنی کردستان عراق به چشم‌پوشی از برهم صالح به عنوان نامزد اصلی‌اش برای کرسی ریاست‌جمهوری و پذیرش حضور باجناق جلال طالبانی به عنوان رئیس‌جمهور عراق، یک عقب‌نشینی از سوی اتحادیه میهنی در مقابل خواست حزب دموکرات کردستان به رهبری بارزانی محسوب می‌شود، از همین روست که برخی تحلیلگران از احتمال تلافی شدن این اتفاق در داخل اقلیم کردستان با رقابت هرچه بیشتر در ساختار حاکمیت بر این منطقه سخن می‌گویند.

به هر روی با نگاهی به تاریخچه رقابت دو حزب بزرگ منطقه اقلیم، جنگ‌های خونینی بین این دو به ثبت رسیده است و در شرایط فعلی نیز احتمال رویارویی اربیل و سلیمانی و تقابل بر سر بازپس‌گیری امتیازات ازدست‌رفته طالبانی‌ها از بارزانی‌ها بیش از هر زمانی مطرح می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها