کد خبر: 592660
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۸:۳۰:۵۶
| |

دیدار و گفتگوی السودانی و بارزانی با موضوع امنیت مرزی عراق

نخست وزیر عراق امروز در دیداری میزبان رئیس منطقه کردستان بود و همکاری مشترک در بخش قوانین مربوط به نفت، گاز، قانون بودجه دولت فدرال و تلاش برای تأمین امنیت مرزهای عراق محور گفتگوهای طرفین در این دیدار بود.

دیدار و گفتگوی السودانی و بارزانی با موضوع امنیت مرزی عراق
کد خبر: 592660
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۸:۳۰:۵۶

محمد السودانی نخست وزیر عراق بعدازظهر امروز میزبان نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق بود. در این دیدار، مهمترین موضوعات و مسائل در سطح ملی و راههای تقویت همکاری و هماهنگی بین دولت فدرال و کردستان بررسی شد.

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، طرفین در این دیدار مسیر همکاری مشترک در بخش قوانین مربوط به نفت، گاز، قانون بودجه دولت فدرال و تلاشها برای تأمین امنیت مرزهای عراق را بررسی کردند.

در همین ارتباط، بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق در خصوص بررسی مسائل مرزی، سوم دی ماه گذشته به دیدار نخست وزیر این کشور رفت.

همچنین وضعیت سیاستهای کلی، تلاشهای دولت عراق، اهمیت نقش خدماتی مؤسسات اجرایی در سطح استانهای کردستان عراق و سایر استانهای این کشور بررسی شد.

 در این دیدار، چندین پرونده در سطح همکاری ملی بین دولت فدرال و منطقه کردستان از جمله ارائه خدمات به شهروندان، پیگیری تلاشهای تأمین امنیت مرزهای عراق و پیشرفت در کنترل آن بر اساس تصمیمات شورای امنیت ملی عراق بررسی شد. 

در همین ارتباط، تحسین الخفاجی سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق ۲۲ آذر ماه گفت که باید مرزهای منطقه کردستان به سرعت کنترل شود. وی گفت که درخواست منطقه کردستان از عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق مبنی بر افزایش ماموران مرزبانی مورد پذیرش قرار گرفت.

الخفاجی با بیان اینکه هدف از افزایش تعداد این ماموران، تسریع در کنترل مرزها و جلوگیری از هر گونه تعدی به مرزهای عراق است، تصریح کرد: نقاط مرزی بسیار زیادی بین ما و ترکیه در خط صفر مرزی وجود دارد و تعداد کنونی (نیروهای مرزبانی) برای کنترل همه مرزها کافی نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها