کد خبر: 595008
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۳ ۱۵:۱۰:۴۰
| |

آمریکا محدودیت‌های تازه صدور ویزا برای اعضای طالبان وضع کرد

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به محدودیت‌ها علیه زنان در افغانستان، قیدوبندهای تازه‌ای برای صدور ویزا برای برخی از اعضای کنونی و پیشین طالبان گذارده است.

آمریکا محدودیت‌های تازه صدور ویزا برای اعضای طالبان وضع کرد
کد خبر: 595008
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۳ ۱۵:۱۰:۴۰

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به محدودیت‌ها علیه زنان در افغانستان، قیدوبندهای تازه‌ای برای صدور ویزا برای برخی از اعضای کنونی و پیشین طالبان گذارده است.

به‌گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اعلامیه‌ای گفت این قیدوبندها خانواده‌های این اعضای طالبان و کسانی دیگر که در نقض حقوق زنان افغانستانی و سرکوب آن‌ها دست داشته‌اند، نیز دربرمی‌گیرد.

در این اعلامیه به طور مشخص به تصمیم‌های اخیر حکومت طالبان برای ممنوعیت دختران از رفتن به دانشگاه‌ها و منع اشتغال در سازمان‌های غیردولتی اشاره شده است. بلینکن گفته است:‌«با این تصمیمات، طالبان بار دیگر بی‌توجهی خود را به رفاه و آسایش مردم افغانستان نشان دادند.»

در این اعلامیه آمده، تا زمانی که طالبان به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی همه‌ی افغانستانی‌ها از جمله زنان و دختران احترام نگذارند، توقع نداشته باشند که از سوی جامعه جهانی احترام شوند.

در اعلامیه آنتونی بلینکن آمده که امریکا با متحدانش در سراسر جهان درباره‌ی رویکردی کار می‌کند تا به طالبان بفهماند که کارهای آن‌ها هزینه سنگینی دارد و مسیر بهبود روابط با جامعه جهانی را مسدود می‌کند.

در همین حال وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش آن را محکوم کرده و گفته است که چنین اقدامی از سوی آمریکا مانع توسعه راه روابط و تعامل دو طرف خواهد شد.

در بیانیه وزارت خارجه طالبان آمده که حکومت طالبان متعهد به حفاظت از حقوق همه شهروندان «مطابق به دین اسلام و سنت‌های پذیرفته‌شده افغان‌ها» است. طالبان از آمریکا خواسته که موارد اختلافی را از طریق دیپلماتیک حل کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها