کد خبر: 597223
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۱۸:۵۲:۳۹
| |

استفاده از دوربین‌های چینی در ادارات دولتی ممنوع

مقامات استرالیا امروز سه شنبه گفتند دوربین‌های امنیتی ساخت چین از دفاتر سیاستمداران خارج می‌کند.

استفاده از دوربین‌های چینی در ادارات دولتی ممنوع
کد خبر: 597223
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۱۸:۵۲:۳۹

استرالیا به دلیل نگرانی امنیتی دوربین‌های مداربسته ساخت کشور چین را از برخی ادارات دولتی برمی‌چیند.

به گزارش شفقنا به نقل از فرانس24؛ مقامات استرالیا روز سه شنبه گفتند دوربین‌های امنیتی ساخت چین از دفاتر سیاستمداران خارج می‌کند. چند روز پیش هم وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که به دلیل نگرانی های امنیتی، این دستگاه ها را از ساختمان های خود خارج می کند.

بر اساس آمار منتشر شده در هفته گذشته، حداقل 913 دوربین امنیتی ساخت چین در بیش از 250 ساختمان دولتی استرالیا از جمله تأسیسات وزارت دفاع نصب شده است.

وزیر دفاع استرالیا، ریچارد مارلز، هفته گذشته به شبکه تلویزیونی ملی ABC گفت که تمام این دوربین‌ها در ساختمان‌های وزارتخانه‌اش برداشته خواهند شد و گفت که این کار برای «اطمینان از امنیت کامل تأسیسات ما» است.

مقامات وزارت دارایی روز سه شنبه تأیید کردند که 65 سیستم تلویزیون مدار بسته دیگر در دفاتر مورد استفاده سیاستمداران استرالیایی نصب شده است.

اقدامات مشابهی در ایالات متحده و بریتانیا انجام شده است. این دو کشور نیز تمهیداتی را برای جلوگیری از نصب دوربین های ساخت چین در مکان های حساس توسط ادارات دولتی انجام داده اند. هر دو کشور ابراز نگرانی کرده اند که شرکت های چینی مجبور شوند اطلاعات جمع آوری شده توسط دوربین ها را با سرویس های امنیتی پکن به اشتراک بگذارند.

این دوربین‌ها توسط شرکت‌های هایک‌ویژن و داهوا ساخته شده‌اند که به اتهام کمک به دولت چین در انجام یک «کمپین سرکوب» در لیست سیاه ایالات متحده قرار گرفته‌اند. به گفته وزارت بازرگانی ایالات متحده، هایک ویژن و داهوا در نظارت با فناوری پیشرفته علیه اقلیت اویغور در منطقه سین کیانگ دست دارند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها