کد خبر: 598871
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۴ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

طالبان به دنبال تشکیل کنسرسیوم سرمایه‌گذاری با مشارکت ایران و روسیه

نورالدین عزیزی گفت: این کنسرسیوم شامل 14 تاجر افغان است و وزارت او تفاهم نامه ای را با شرکت های خارجی امضا کرده که نمایندگانی را برای بررسی پروژه هایی به ارزش یک میلیارد دلار به کابل بفرستند.

طالبان به دنبال تشکیل کنسرسیوم سرمایه‌گذاری با مشارکت ایران و روسیه
کد خبر: 598871
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۴ ۲۰:۳۰:۰۰

سرپرست وزارت بازرگانی طالبان گفت: کنسرسیومی از شرکت ها، از جمله برخی در روسیه، ایران و پاکستان را برای ایجاد یک طرح سرمایه گذاری با تمرکز بر نیرو، معدن و زیرساخت ایجاد کرده است.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، نورالدین عزیزی گفت: این کنسرسیوم شامل 14 تاجر افغان است و وزارت او تفاهم نامه ای را با شرکت های خارجی امضا کرده که نمایندگانی را برای بررسی پروژه هایی به ارزش یک میلیارد دلار به کابل بفرستند.

اقتصاد افغانستان از زمان تسلط طالبان در سال 2021 به شدت با مشکل مواجه شده است. این موضوع باعث شد جامعه بین‌المللی بیشتر کمک‌های مالی خود را کاهش دهد و تحریم‌ها را بر بخش بانکی اعمال کند.

عزیزی گفت که دولت بر راه اندازی چندین طرح تجاری بلندمدت از جمله کنسرسیوم و مناطق ویژه اقتصادی متمرکز است و بر روی تضمین امنیت کار می کند.

نورالدین عزیزی افزود: کنسرسیوم علاوه بر پروژه های معدنی و برق، به امکان ساخت تونل دوم از طریق گذرگاه سالنگ که شمال افغانستان را به بقیه کشور وصل می کند. همچنین پروژه انتقال آب از ولایت پنجشیر شمالی به پایتخت را نیز در نظر دارد و بازسازی شاهراه اصلی اتصال کابل به ولایت غربی هرات نیز جزئی از برنامه‌های طالبان است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها