کد خبر: 608305
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۲۰:۱۵:۲۹
| |

محکومیت بیانیه گروه هفت از سوی جمهوری‌ اسلامی

وزارت امور خارجه اتهامات وارده در بیانیه وزرای خارجه گروه هفت علیه جمهوری اسلامی ایران را بی‌اساس و مداخله‌جویانه خواند و محکوم کرد و مسؤولیت بین‌المللی اعضای این گروه را به واسطه تبعیت از تحریم‌های غیرقانونی و ضدبشری آمریکا علیه ملت ایران یادآور شد.

محکومیت بیانیه گروه هفت از سوی جمهوری‌ اسلامی
کد خبر: 608305
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۲۰:۱۵:۲۹

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی امشب (چهارشنبه) ۳۰ فروردین ماه در بیانیه‌ای اتهامات وارده در بیانیه وزرای خارجه گروه هفت علیه جمهوری اسلامی ایران را بی‌اساس و مداخله‌جویانه خواند و آن را محکوم کرد. 

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین خصوص  امشب این بیانیه را متضمن رویکرد یکجانبه طرف‌های غربی ناقض صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی برشمرد که در تلاش هستند اراده گروه خود را بر کشورهای مستقل و چارچوبهای چندجانبه و مشارکتی بین‌المللی تحمیل کنند.

این بیانیه می‌افزاید: جای تأسف است که کشورهاى عضو گروه هفت به جاى پاسخگو کردن آمریکا به دلیل قانون‌شکنی آشکار در خروج ناموجه و یکجانبه از برجام، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شوراى امنیت و تحمیل تحریم‌های غیرانسانی بر ملت ایران -که به دلیل آثار غیرقابل جبران آنها بر حقوق بنیادین ملت ایران، به مثابه جنایت علیه بشریت قلمداد می‌شود- اتهامات بی‌اساسی را متوجه برنامه کاملا صلح‌آمیز هسته‌ای ایران کرده‌اند. این در حالى است که جمهورى اسلامی ایران همواره تاکید کرده که سلاح هسته‌ای علاوه بر حرمت مذهبى، هیچگاه در راهبرد و دکترین دفاعی – امنیتى ایران جایگاهی نداشته و نخواهد داشت. 

در بیانیه وزارت خارجه آمده است: جمهوری اسلامی ایران مصمم است همکاری‌ها و تعاملات فنى و سازنده خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمى را در چارچوب ان.پی.تی و موافقتنامه جامع پادمان ادامه دهد و از سایر کشورها نیز انتظار دارد از سیاسى کارى و مداخله در تعاملات فنى ایران و آژانس از طریق فشار بر این نهاد بین‌المللی خوددارى کنند.

وزرای امور خارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت، در بیانیه‌ای در پایان نشست دو‌ روزه در ژاپن ادعاهایی بی اساس را علیه جمهوری اسلامی ایران و برنامه هسته‌ای صلح آمیز آن مطرح کردند. آنها همچنین مدعی ارسال سلاح از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین شده و خواستار توقف آن شدند.

وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان همچنین در این بیانیه‌ از بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها