کد خبر: 609294
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۱۰:۱۷:۰۵
| |

مقام روس:

خطرات درگیری مستقیم مسکو و واشینگتن درحال افزایش است

مدیر بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه هشدار داد خطرات درگیری مستقیم بین این کشور و آمریکا به عنوان دو قدرت هسته‌ای مرتب در حال افزایش است.

خطرات درگیری مستقیم مسکو و واشینگتن درحال افزایش است
کد خبر: 609294
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۱۰:۱۷:۰۵

ولادیمیر یرماکوف، مدیر بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه ضمن بیان این که خطرات درگیری مستقیم بین روسیه و آمریکا، دو قدرت هسته‌ای، مرتباً در حال افزایش است، تاکید کرد برای بهبود وضعیت، ایالات متحده باید فوراً در عمل گام‌های مشخص برای کاهش تنش و کنار گذاشتن مسیر خصمانه در جهت تضعیف امنیت روسیه بردارد. 

به گزارش فارس، این مقام روس به خبرگزاری تاس گفت: اگر آمریکا به مسیر فعلی به سمت بن‌بست با روسیه ادامه دهد، در حالی که دائماً خطرات را در آستانه درگیری نظامی مستقیم افزایش می‌دهد، سرنوشت معاهده استارت نو ممکن است مهروموم شود. 

وی افزود: با این حال، در بدترین سناریوی ممکن یعنی اگر آمریکا وضعیت را به سمت درگیری نظامی بین قوی‌ترین قدرت‌های هسته‌ای بکشاند، آن وقت نه سرنوشت معاهده «استارت نو» بلکه سرنوشت کل جهان نگران‌کننده خواهد بود. 

یرماک توضیح داد این یک بار دیگر تایید می‌کند که «پرفشارترین تهدید امروز نه به پویایی محرک‌ها برای اولین حمله گسترده که قرار است توافقاتی مثل استارت نو آن را مهار کند، بلکه با خطر تشدید هسته‌ای در نتیجه تقابل نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای مرتبط است». به گفته وی، «و با نهایت تاسف، این خطرات در حال افزایش است». 

این دیپلمات روس تاکید کرد: دقیقاً به همین خاطر است که ما مرتب به خطرات اقدامات آمریکا و ناتو اشاره می‌کنیم که به نظر می‌رسد به توهم مصون بودن از مجازات اعتقاد داشته و با خیال‌های واهی مثل کنترل تشدید و سلطه افزایشی فریب خورده‌اند. ما همچنان به ارسال سیگنال‌های هشداردهنده به غرب مبنی بر این که باید از وقوع فاجعه جلوگیری کرد، ادامه می‌دهیم. 

با این حال به گفته او، غرب همچنان گوش شنوا ندارد و حتی بدخواهانه هشدارها را برای اهداف تبلیغاتی تحریف می‌کند. 

این مقام روس تاکید کرد که برای بهبود وضعیت، ایالات متحده باید فوراً اقدامات مشخصی برای کاهش تنش و لغو مسیر خصمانه به سمت تضعیف امنیت روسیه انجام دهد. او نتیجه‌گیری کرد به سادگی هیچ راه دیگری جز این راه، برای معکوس کردن این روند منفی وجود ندارد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها