کد خبر: 610608
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۱۱:۴۳:۳۳
| |

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا:

بایدن نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت نکند، ما این کار را خواهیم کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ایالات متحده باید نخست وزیر اسرائیل را برای یک دیدار رسمی به کاخ سفید دعوت کند.

بایدن نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت نکند، ما این کار را خواهیم کرد
کد خبر: 610608
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۱۱:۴۳:۳۳

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که در راس یک هیات پارلمانی به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی سفر کرده از بایدن خواست نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت کند.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، نتانیاهو و ائتلاف راست افراطی او پس از پیروزی گسترده در انتخابات نوامبر وارد دولت شدند. بر اساس بررسی رویترز از بازدیدهای رسمی مربوط به اواخر دهه 1970، اکثر رهبران پیشین اسرائیل با رئیس جمهور ایالات متحده در این مقطع از دوران تصدی خود ملاقات کردند حال آنکه بایدن از زمانی که نتانیاهو نخست وزیر شده، او را به آمریکا دعوت نکرده یا خود به سرزمین‌های اشغالی نرفته است. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، تلاش کرده است روشن کند که با طرح‌های دولت نتانیاهو که می‌تواند قدرت بیشتری را از عالی‌ترین دادگاه اسرائیل سلب کند، مخالف است.

در چند ماه گذشته، بایدن و اعضای ارشد تیمش همچنین نسبت به طرح های اسرائیل برای توسعه شهرک سازی در کرانه باختری و خشونت بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها ابراز نگرانی کرده اند.

در همین حال جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که دولت بایدن از اظهارات مک کارتی آگاه است اما دیدار نتانیاهو هنوز برنامه ریزی نشده بود.

مک کارتی در مصاحبه با روزنامه اسرائیل هیوم گفت که اگر رئیس جمهور نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت نکند، رئیس مجلس او را برای سفر خود به واشنگتن دعوت خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها