کد خبر: 611387
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۱۸:۲۵:۱۶
| |

تاجگذاری چارلز به عنوان پادشاه بریتانیا چقدر خرج برداشت؟

مراسم امروز تاجگذاری پادشاه بریتانیا، 100میلیون پوند هزینه برداشته است.

تاجگذاری چارلز به عنوان پادشاه بریتانیا چقدر خرج برداشت؟
کد خبر: 611387
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۱۸:۲۵:۱۶

 

روزنامه تاگس شاو آلمان هم در مطلبی نوشت: گفته می شود که تاج گذاری چارلز سوم 100 میلیون پوند هزینه دارد. به گفته منتقدان این هزینه پولی است که باید برای مقاصد دیگر استفاده شود. تفاوت های اجتماعی، که در حال حاضر قابل توجه است، اخیراً حتی در انگلیس بیشتر شده است.

به گزارش تسنیم، روزنامه گاردین اخیرا در یک پروژه تحقیقاتی بزرگ به ردیابی اموال پادشاه پرداخته و ثروت خصوصی وی را 1.8 میلیارد پوند تخمین زده است که شامل املاک، املاک و مستغلات، جواهرات، آثار هنری، اسب، ماشین، سرمایه گذاری سرمایه و خیلی چیزهای دیگر می شود.

بر اساس فهرست ثروتمندان ساندی تایمز، در حال حاضر 177 میلیاردر در بریتانیا وجود دارد. گفته می شود که ثروت آنها تنها بین سال های 2020 تا 2022 تقریباً 150 میلیارد پوند افزایش یافته است. ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا نیز یکی از ثروتمندترین مردان این کشور است.

گراهام اسمیت، منتقد سلطنت، که ریاست سازمان مبارزات انتخاباتی جمهوری را بر عهده دارد در این باره گفته است: این غیرقابل قبول است که 100 میلیون پوند برای تاج گذاری هزینه شود. او می گوید که این پول می تواند برای کمک به بی خانمان ها و فقرا استفاده شود. در عوض، اکنون صرف رژه مردانه خواهد شد.

اسمیت می گوید: بسیاری از کارمندان دولتی در تلاش برای افزایش حقوق هستند. او می‌گوید که بیمارستان‌ها برای تأمین مخارج زندگی خود با مشکل مواجه هستند، مدارس در تأمین منابع برای کودکان تلاش می‌کنند و البته 100میلیون همه این مشکلات را ازبین نمی برد اما همچنان می‌تواند برای بسیاری از مردم مفید باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها