کد خبر: 618438
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۶:۱۵:۴۳
| |

جان بولتون:

ترامپ اسناد طبقه بندی شده را برای خود نگه می‌داشت

به گفته مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، مقامات امنیتی و اطلاعاتی، در بسیاری از پرونده‌ها، نمی‌توانستند اسناد طبقه بندی شده و محرمانه را از دونالد ترامپ پس بگیرند.

ترامپ اسناد طبقه بندی شده را برای خود نگه می‌داشت
کد خبر: 618438
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۶:۱۵:۴۳

جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی اظهار کرد مقامات رسمی که موضوعات امنیتی و اطلاعاتی را به اطلاع دونالد ترامپ می رساندند، در بسیاری از پرونده ها نمی توانستند اسناد طبقه بندی شده و محرمانه را از ترامپ پس بگیرند.

به گزارش تسنیم، جان بولتون در میان مقامات سابق کاخ سفید است که پس از طرح اتهامات جدید علیه ترامپ درباره نگه داری اسناد طبقه بندی شده، از دونالد ترامپ انتقاد کرده بود. وی به عنوان مشاور امنیت ملی در دوران ریاست جمهوری ترامپ، موضوعات اطلاعاتی و امنیتی را به ترامپ خبر می داد. وی حالا اذعان کرده که ترامپ به نگه داری اسناد حساس تمایل داشته و مقامات هیچ گاه نتوانستند این اسناد را از او پس بگیرند.

وی افزود: من تصور می کنم ترامپ گردآورنده چیزها و اسناد طبقه بندی شده، مهم و برگزیده ای بود که فکر می کرد به دلایلی به درد او می خورد.   

بولتون خاطرنشان کرد ما می توانستیم این موضوع را در جلسات اطلاعاتی و نشست های تصمیم گیری ببینیم که وی دوست داشت اسناد و چیزهایی را برای خود نگه دارد و به وضوح ما در بازپس گیری بسیاری از این اسناد شکست می خوردیم اما این موضوعی بود که از اولین روزهای خدمتم در کاخ سفید برای من بدیهی بود.

این سیاستمدار آمریکایی به توئیتی از ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش اشاره کرد که در این توئیت، ترامپ از نقشه یک حمله موشکی ناموفق توسط ایران سخن می گوید که کارشناسان معتقدند شامل اطلاعات حساسی بوده است. ترامپ در آن توئیت، تصویری از  مکان یک پرتاب موشکی ناموفق در سال 2019 توسط ایران را منتشر کرد و مدعی شد حق مطلق برای انجام این کار را داشته است.

بولتون خاطرنشان کرد پس از آنکه تصویر پرتاب این موشک ایرانی در یک جلسه اطلاعاتی به دست ترامپ رسید، وی این تصویر را بلافاصله در توئیتر خود منتشر کرد. ترامپ این سند را هیچ گاه بازنگرداند. به همین دلیل است که من نیازی به خواندن متن کیفرخواست ترامپ ندارم و معتقدم تمام اتهامات وارد شده به او، درست هستند.

اسناد محرمانه‌ای که در منزل ترامپ به دست آمده، دربرگیرنده جزئیاتی از توانمندی های هسته‌ای یک کشور خارجی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها