کد خبر: 619210
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

نباید اسلام سیاسی دخالتی در رابطه قم و الازهر داشته باشد

روزنامه اطلاعات نوشت: اسلام سیاسی نباید دخالتی در رابطه قم با الازهر داشته باشد. پیشنهاد می‌شود حالا که کمیته برقراری رابطه تهران و قاهره تشکیل شده، ماده واحده استقلال و عدم دخالت عوامل سیاسی در رابطه قم با الازهر تنظیم شود.

نباید اسلام سیاسی دخالتی در رابطه قم و الازهر داشته باشد
کد خبر: 619210
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۲۱:۰۰:۰۰

روزنامه اطلاعات با اشاره به زمزمه‌های برقراری رابطه مجدد ایران و مصر تاکید کرد که نباید اسلام سیاسی دخالتی در رابطه قم و الازهر داشته باشد.

به گزارش اطلاعات، گزافه نیست اگر ادعا کنیم بیشترین آسیب را از تیرگی روابط دیپلماتیک ایران با مصر را اسلام سنتی خورد. میراث سترگی که آیت الله بروجردی به سختی بنا کرد، با سست شدن روابط تهران – قاهره به یکباره فروریخت .هنوز میوه های شیرین همگرایی این نهال با برکت، در قم و الازهر به بار ننشسته بود که پارامتر سیاست، این حلاوت را تلخ کرد. نباید بار دیگر از سوراخ افت و خیز روابط تهران – قاهره نیش خورد و روابط سنتی الازهر با قم را به روابط سیاسی ایران و مصر گره زد.

این روزنامه با بیان این مقدمه که «چند صباحی است که زمزمه برقراری رابطه مجدد ایران و مصر در دستور کار سیاست خارجی ایران قرار گرفته است» تاکید کرد: اسلام سیاسی نباید دخالتی در رابطه قم با الازهر داشته باشد. پیشنهاد می شود حالا که کمیته برقراری رابطه تهران و قاهره تشکیل شده، ماده واحده استقلال و عدم دخالت عوامل سیاسی در رابطه قم با الازهر تنظیم و روابط سنتی الازهر و قم در پرونده ای مجزا با حضور سران دو جریان شکل گرفته و هدفش رابطه پایدار دو مرکز سنتی، بدون نقش آفرینی پارامترهای مزاحم سیاسی باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها