کد خبر: 620249
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۹ ۱۱:۵۶:۱۶
| |

اسپوتنیک به نقل از یک مامور سابق سیا:

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا برای پیروزی دموکرات‌ها در 2024 هر کاری که بتوانند انجام خواهند داد

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی درباره از زبان یکی از مأموران سابق سازمان سیا هشدار داده که آژانس‌های اطلاعاتی برای کمک به دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 هر کاری از دست‌شان بیاید، انجام خواهند داد!

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا برای پیروزی دموکرات‌ها در 2024 هر کاری که بتوانند انجام خواهند داد
کد خبر: 620249
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۹ ۱۱:۵۶:۱۶

به گفته فیلیپ جیرالدی یکی از مدیران سابق سیا؛ جان دورهام بازرس ویژه سابق در شهادت علنی خود در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درباره اتهامات وارده به دونالد ترامپ مبنی بر تبانی با روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده گفته که این ادعاها با تکیه بر اطلاعات خام، تحلیل‌نشده و تاییدنشده وارد آمده- و کمبودهای جدی داشته. دورهام هم‌چنین نقش تشکیلات دموکرات و به خصوص کمپین هیلاری کلینتون را در ایجاد و پیشبرد نیرنگ تبانی ترامپ با روسیه افشا کرده بود.

به گزارش شفقنا از خبرگزاری اسپوتنیک، فیلیپ جیرالدی تأکید کرده همان‌طور که کمپین هیلاری کلینتون در سال 2016 با استفاده از اطلاعات ساختگی به دنبال بدنام کردن دونالد ترامپ و برخی از مشاورانش بوده، دموکرات‌ها از این تاکتیک در انتخابات 2020 نیز استفاده کرده‌اند. در واقع کمیته‌های قضایی و اطلاعاتی مجلس نمایندگان متوجه شده‌اند که مقامات ارشد کمپین بایدن در تبانی با سازمان سیا و ۵۱ مقام اطلاعاتی این سازمان از جمله جان برنان، لئون پانتا، مایک هیدن، مایکل مورل و جیمز کلاپر لپ‌تاپ هانتر بایدن را به دروغ به‌عنوان اطلاعات فیک روس‌ها معرفی کرده‌اند.

جیرالدی می‌گوید که این اقدامات عمدتاً محصول همکاری تونی بلینکن و مایکل مورل بوده؛ دو چهره دموکرات که انتظار داشتند با این کار باعث پیروزی کاندیدای دموکرات‌ها شده و به طور مشخص از مزایای رئیس‌جمهور شدن هیلاری کلینتون بهره‌مند شوند.

درباره اتهامات وارده به ترامپ و روسیه باید به این موضوع نیز اشاره کرد که به رغم این که نظر جاسوسان سابق سازمان سیا درباره تبانی به سرعت توسط مطبوعات جریان اصلی ایالات متحده منتشر شد، اما داستان لپ‌تاپ هانتر بایدن- که معاملات تجاری مشکوک خانواده بایدن را فاش می‌کرد- از سوی رسانه‌های بزرگ نادیده گرفته و سرکوب شد.

مورل، بلینکن و همکارانش باید می‌دانستند که به نمایندگی از دولت سایه یا به بیانی بهتر از سوی دیپ‌استیت عمل می‌کنند و در واقع به دموکراسی ایالات متحده آسیب‌های جدی می‌رسانند. جیرالدی دخالت آژانس‌های امنیتی در انتخابات و هواداری از نامزدها را در واقع مرگ دولت و دموکراسی عنوان کرده است.

پس از شهادت جان دورهام، مقام قضایی مرتبط با این پرونده- جیم جردن- در بیانیه‌ای تاکید کرد که «هفت سال حمله به ترامپ به اندازه کافی ترسناک است. به خصوص این نکته ترسناک‌تر است که هر یک از ما می‌تواند نفر بعدی چنین دروغ‌هایی باشد».

این موضوع هم‌چنین سیل بیانیه‌ها و درخواست‌هایی از جانب شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه را کلید زد که خواستار اصلاح اف.بی.آی شده و تاکید داشتند که این آژانس «سیاسی» شده و به عنوان «سلاحی در دست دموکرات‌ها» اقدام به انجام تحقیقاتی با انگیزه سیاسی در مورد دونالد ترامپ کرده است.

فیلیپ جیرالدی با پیش‌بینی دور بعدی انتخابات- که بایدن و ترامپ به احتمال زیاد برای یک دوره دیگر ورود به دفتر بیضی با هم رقابت خواهند کرد- چنین نتیجه‌گیری می‌کند:

«این موضوع را مطمئن هستم که آژانس‌های اطلاعاتی در دوره بعدی انتخابات یعنی در انتخابات سال 2024 نیز هر کاری که می‌توانند برای کمک به بایدن یا هر کس دیگری که از حزب دموکرات جایگزین او شود انجام خواهند داد. با این حال این را هم مطمئنم که این تلاش‌ها و مداخلات در قیاس با سال 2020 بسیار کمتر- و با مراقبت بیشتری به انجام خواهند رسید».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها