کد خبر: 620755
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ۰۸:۰۹:۳۸
| |

شهادت 3 فلسطینی و زخمی شدن ۱۳ نفر بر اثر حملات متوالی اسرائیل

وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز دوشنبه از شهادت سه فلسطینی و زخمی شدن ۱۳ نفر از جمله هفت مورد وخیم در نتیجه تجاوزات رژیم اسرائیل به جنین خبر داد.

شهادت 3 فلسطینی و زخمی شدن ۱۳ نفر بر اثر حملات متوالی اسرائیل
کد خبر: 620755
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ۰۸:۰۹:۳۸

وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز دوشنبه از شهادت سه فلسطینی و زخمی شدن ۱۳ نفر از جمله هفت مورد وخیم در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنین خبر داد. همچنین وزارت بهداشت فلسطین تأکید کرد: «محمد حسنین (۲۱ ساله) بر اثر اصابت گلوله رژیم صهیونیستی به سرش در استان رام الله جان باخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی از عملیات نظامی گسترده‌ای به نام «باغ و خانه» به منظور هدف قرار دادن جنین خبر داده بامداد امروز در حمله هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به شهر جنین و اردوگاه آن، سه شهروند فلسطینی شهید و ۱۳ تن دیگر مجروح شدند که حال هفت‌ نفرشان وخیم است.

شهدا سمیح فراس ابوالوفا (۲۱ ساله)، اوس هانی حنون، حسام ابوذیبه هستند.

منابع محلی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی شمار زیادی از نیروهای خود را به سمت جنین اعزام کرده و حمله نظامی گسترده‌ای به این منطقه آغاز شده است.

هواپیماهای اشغالگران چندین سایت را در اردوگاه جنین بمباران کردند و این حملات باعث جراحات مختلف شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هواپیماهای اسرائیلی در آغاز عملیات نظامی علیه جنین خانه‌ای را در این شهر با دو موشک هدف قرار دادند.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی هم مدعی هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی مقاومت در اردوگاه جنین شده است.

در پی این حمله، صدای انفجارهای مهیبی در اردوگاه جنین شنیده شده است.

پس از بمباران، نیروهای زیادی از ارتش اشغالگر با همراهی بلدوزرهای زرهی نظامی، از چندین محور به شهر جنین حمله، اردوگاه جنین را محاصره، راه‌های ارتباطی شهر و اردوگاه را بسته و تعدادی خانه را تصرف کردند. اشغالگران همچنین بر پشت بام ساختمان‌های مشرف به اردوگاه جنین تک تیراندازهای خود را مستقر و برق را قطع کردند. در بخش‌های وسیعی از اردوگاه درگیری مسلحانه بین رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر درگرفت.

یک منبع سیاسی اسرائیلی به کانال رسمی کان گفت: "هدف از این عملیات پایان دادن به فعالیت‌ها در جنین به عنوان پناهگاه «تروریسم» است. ما در مورد عملیات گسترده‌ای صحبت می‌کنیم که ۱۰ روز پیش توسط نخست وزیر و وزیر امنیت تایید شد. ارتش و اطلاعات ماه‌ها برای اجرای آن آموزش می‌بینند تا عملیات جنین را انجام دهند.

وی اشاره کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر به طور منظم اطلاعات به روز رسانی شده در مورد تحولات جنین را دریافت می‌کند.

رسانه‌های اسرائیلی نیز با بیان اینکه حمله به جنین به رهبری آوی بلوت، فرمانده لشکر کرانه باختری در ارتش اشغالگر انجام می‌شود، اعلام کردند که این حمله «خانه و باغ» نامیده شده و ۷۲ ساعت خواهد بود و عمدتاً اردوگاه جنین را هدف قرار می‌دهد.

این در حالی است که یک منبع بلندپایه سیاسی به رادیو عمومی عبری زبان گفت: هیچ محدودیت زمانی برای عملیات در جنین وجود ندارد؛ اما فرض اولیه این است که این عملیات از چند ساعت تا چند روز متغیر است.

رسانه های اسرائیلی همچنین گزارش دادند که بیش از ۱۰۰۰ سرباز در عملیات نظامی در جنین شرکت دارند.

در بیانیه‌ای که ارتش اشغالگر و شین بت منتشر کردند، آنها مدعی شدند که «مقر یک اتاق عملیات در اردوگاه جنین» را هدف قرار داده‌اند.

وبسایت عبری زبان واللا نیز به نقل از یک مقام امنیتی اعلام کرد: عملیات در جنین فعالیت مشترک نیروی هوایی و نیروی زمینی است - نیروهای ویژه ارتش نیز در این عملیات شرکت دارند و جنین را محاصره کرده‌اند، علاوه بر این چندین پهپاد بر فراز منطقه آنجا پرواز می‌کنند.

به گزارش چند رسانه اسرائیلی، پس از انفجار چندین خودروی اشغالگران در جریان یورش‌شان به جنین در ۱۹ ژوئن که توسط مقاومت فلسطین انجام شد، اشغالگران تصمیم به انجام عملیات نظامی علیه جنین و اردوگاه آن گرفتند.

از سوی دیگر، یک جوان فلسطینی نیز صبح امروز بر اثر جراحات شدید وارده در پی اصابت گلوله به سرش در ورودی شمالی البیره جان باخت.

وزارت بهداشت نام او را شهید محمد عماد حسنین (ابوسمره) ۲۱ ساله اعلام کرد. به گفته منابع محلی، این شهید ساکن دیرالبلح در مرکز نوار غزه بوده و به همراه خانواده خود در رام الله زندگی می‌کرد و در دانشگاه نظامی استقلال مشغول به تحصیل بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها