کد خبر: 621068
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۳ ۱۸:۵۰:۲۳
| |

غارت و آتش زدن بیش از 1000 مغازه در اعتراضات اخیر فرانسه

وزیر دارایی فرانسه از غارت و آتش زدن بیش از 1000 مغازه در اعتراضات اخیر خبر داد.

غارت و آتش زدن بیش از 1000 مغازه در اعتراضات اخیر فرانسه
کد خبر: 621068
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۳ ۱۸:۵۰:۲۳

«برونو لومر» وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه امروز  اعلام کرد که در جریان ناآرامی‌های اخیر این کشور در پی قتل جوان 17 ساله به دست پلیس فرانسه، بیش از یکهزار مغازه در سراسر این کشور به آتش کشیده شده و یا این‌که غارت شده است.

به گزارش فارس، وزیر امور دارایی فرانسه تصریح کرد که 250 دفاتر بانکی، 450 مغازه فروش تنباکو، 200 مرکز خرید و بیش از یکهزار فروشگاه مورد حمله معترضان فرانسوی قرار گرفته است.

از طرف دیگر، «ژرار دارمنن» وزیر کشور فرانسه روز گذشته (دوشنبه) به خبرنگاران گفت که از هفته گذشته تاکنون، ۳۲۰۰ نفر در جریان ناآرامی‌های مربوط به قتل یک نوجوان در فرانسه بازداشت شده‌اند.

در پی انتشار خبر قتل نوجوان ۱۷ ساله، معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش کشیدند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است. «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، مرگ این پسر نوجوان را «غیرقابل توضیح و غیرقابل توجیه» توصیف کرده است.

اگرچه از میزان شورش‌ها کمی کاسته شده، اما وزارت کشور بار دیگر ۴۵۰۰۰ پلیس و ژاندارم را در سراسر فرانسه مستقر کرده است. هم‌اکنون پلیس این کشور برای کنترل اوضاع و پایش مردم از پهپاد استفاده می‌کند. پلیس فرانسه اجازه استفاده از پهپاد در پاریس و بسیاری از شهرهای اطراف برای نظارت بر تظاهرات دریافت کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها