کد خبر: 622538
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مصر بزرگ‌ترین رودخانه در جهان را حفر می‌کند

دولت مصر در صدد احداث بزرگ‌ترین رودخانه ساخت دست انسان در این کشور است. این رودخانه مصنوعی قرار است از شمال غرب کشور از مجاورت پروژه دلتای جدید حفر شود.

مصر بزرگ‌ترین رودخانه در جهان را حفر می‌کند
کد خبر: 622538
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۲۳:۰۰:۰۰

دولت مصر در صدد احداث بزرگ‌ترین رودخانه ساخت دست انسان در این کشور است.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های مصری، این رودخانه مصنوعی قرار است از شمال غرب کشور از مجاورت پروژه دلتای جدید حفر شود.

به گفته رسانه‌های مصری، این رودخانه مصنوعی بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ کیلومتر طول دارد و از قلب صحرای غربی مصر عبور می‌کند. هدف از حفر این رودخانه تبدیل زمین‌های اطراف دلتای جدید به زمین‌های کشاورزی است.

طراحان این پروژه تاکید می‌کنند که با احداث این رودخانه، ۷.۵ میلیون متر مکعب در روز آب به این منطقه وارد و صحرای مصر به منطقه‌ای سرسبز تبدیل می‌شود.

به نوشته این رسانه‌ها، مصر در فکر زیر کشت بردن ۲.۲ میلیون جریب از صحرای غربی از طریق این رودخانه مصنوعی است که تقریباً مساحتی معادل ۳۰ درصد از دلتای قدیم مصر خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲

    کارشناسی. یعنی همین. اخوندجماعتی. بیدارشین

  • علی ارسالی در
    یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲

    سلام بدون مقدمه آفرین به دولت مصر ای کاش ما هم رودخانه ها لایروبی میکردیم

  • محمد رضا ارسالی در
    یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲

    از کجا به کجا رسیدیم !!!!!. بیش از دو هزار سال قبل ، حکومت ایران با امکانات حداقلی ، کانال سوئز را حفر می کند و امروز بعد از دو هزار و اندی سال مردمان شرق و جنوب شرق ایران تشنه اند .

  • فقط خدا ارسالی در
    یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲

    تادیروزمصرچنگ بوده زودپیشرفت کرد

  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲

    در ایران هم بفکر مردم هستند یک بازنشسته پنج میلیون حقوق بگیرد در عوض دولت مردان ارزشی چند صد میلیون بگیرد و این امر موجب شده که دست اندرکاران معنی گرانی را درک نکنند و اختلاف طبقاتی ایجاد کنند و فساد و دزدی و چپاول بیت المال و چند همسری و کودک همسری و لواط و هزار فسق و فجور دیگر داشته باشند ملت در گرسنگی دست پا بزند آقایان روز به روز فربه و با آرامش فرزندانشان در آمریکا مشغول فساد باشند و به ریش مردم بخندند بالاخره زمان انفجار ملت هم میرسد

  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲

    من پنج میلیون حقوق بازنشستگی میگیرم بیماری سخت هستم اجاره نشین هستم خانوادم در حال از هم پاشیدن است جان بر کف به تامین اجتماعی خواهم رفت

  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲

    ای کاش جمهوری اسلامی بفکر آب بود چهار طرف ایران دریا هسته ولی فکری نیست .همین کاری که برای سیرجان کرمان شده برای تمام مردم ایران بشه .چون فردا دیر .همین لذ دیر شده آب آب آب آب .چند قرن هسته داد امام برای امام حسین زدیم .ولی فکر نبودیم که حتی همین آب آب امام حسین برای ما یک درس بود .ولی ما از این نظر نگاه نکردیم گریه کردیم در صورتی گفتیم لذه لذه زندگی امام حسین درس بود .درس اول آب بود .کلاس اول هم آب بود .ولی در کنار هر دو رد شدیم

  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲

    همه هر کار توانستد به جز رژیم مقدس

  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

    اول عربستان شروع کرده بیابانهای خودش روتبدیل بکنه به درخت وسرسبزی وحالا مصرداره اینکارومیکنه کشورمابااینهمه ثروت ملی اینهمه اب ورودخاته ازبی توجهی مردم ومسولان که هرجقدرکارشناسان محیط زیست هشدار دادن الان رودخانه ها ودریاها دریاجه ها لایروبی نشدن مسیر آبهاشون رودرست نکردن حالا همه خشک میشن مثل دریاجه ارومیه کارون مثل هیرمند افعانستان که حق آبه ماروپرداخت نمیکنند مردم سیستان دریاجه هامونشون داره خشک میشه اینعمه چاههای عیرقانونی مردم حفرکردن که زمینها نشست کرده آبادانی هرسرزمینی به آبش که مایه حیاط انسانه اونوقت مردم صرفه جویی نمیکنند که به فکربقیه باشن

  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

    روحانیان ایران بامسائل مذهبی آشنایی دارندونه مسائل عمرانی ویااقتصادی!نتیجه این چینش همین که میبینید!!قدرت سازندگی درگروبکارگیری متخصصین حتی ازسایرکشورهااست،خودرائی ومدیریت ناکارامدداخلی یکبارمصرفه!!!

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها