کد خبر: 622644
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ ۱۹:۰۰:۴۳
| |

یادآوری روزنامه جمهوری اسلامی به مسئولان:

همراهی چین و روسیه با شورای همکاری خلیج‌فارس نشان داد هیچ یک از قدرت‌‌ها چه غربی و چه شرقی قابل اعتماد نیستند

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به همراهی چین و روسیه با شورای همکاری خلیج فارس و زیر سوال بردن مالکیت جوایز سه‌گانه ایرانی نوشت: این واقعه نشان می‌دهد هیچیک از قدرت‌ها اعم از شرقی و غربی، قابل اعتماد نیستند و لذا در تنظیم روابط با آنها باید از افراط خودداری شود و مفهوم سیاست متوازن همین است.

همراهی چین و روسیه با شورای همکاری خلیج‌فارس نشان داد هیچ یک از قدرت‌‌ها چه غربی و چه شرقی قابل اعتماد نیستند
کد خبر: 622644
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ ۱۹:۰۰:۴۳

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به همراهی چین و روسیه در همراهی با کشورهای عربی در زیر سوال بردن مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه تاکید کرده که این اتفاق نشان داد هیچیک از قدر‌ت‌های شرقی و غربی قابل اعتماد نیستند.

به گزارش جمهوری اسلامی، چین و روسیه که حاضر شدند بیانیه‌های شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر زیر سوال بردن مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب ‌بزرگ و تنب کوچک را تایید کنند، این خلاف را با هدف جلب منافع خود حتی به قیمت ضربه زدن به تمامیت ارضی کشورمان مرتکب شدند. این واقعه نشان می‌دهد هیچیک از قدرت‌ها اعم از شرقی و غربی، قابل اعتماد نیستند و لذا در تنظیم روابط با آنها باید از افراط خودداری شود و مفهوم سیاست متوازن همین است.

این روزنامه در ادامه تاکید کرده است: جناح‌های سیاسی کشور اگر در مسائل داخلی با هم رقابت دارند، این رقابت نباید مانع روی آوردن آنها به اجماع بر سر روشن کردن مفاهیم مهم سیاست خارجی و رسیدن به توافق بر سر موضوعات مهمی همچون سیاست متوازن خارجی شود. وحدت کلمه در اعلام مبانی سیاست خارجی می‌تواند پشتوانه محکمی برای کشور در برابر مطامع خارجی باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها