کد خبر: 623120
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۶ ۱۴:۵۵:۰۵
| |

واکنش ایران به ارسال جنگنده‌های آمریکایی به خلیج فارس

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی درباره ارتباط با اخبار منتشر شده در مورد اعزام جنگنده‌های F16 توسط آمریکا به خلیج فارس، گفت: نقش دولت آمریکا در خصوص مسائل منطقه‌ای به ویژه امنیت منطقه هیچ‌گاه صلح آمیز و سازنده نبوده است.

واکنش ایران به ارسال جنگنده‌های آمریکایی به خلیج فارس
کد خبر: 623120
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۶ ۱۴:۵۵:۰۵

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی درباره ارتباط با اخبار منتشر شده در مورد اعزام جنگنده‌های F16 توسط آمریکا به خلیج فارس، گفت: نقش دولت آمریکا در خصوص مسائل منطقه‌ای به ویژه امنیت منطقه هیچ‌گاه صلح آمیز و سازنده نبوده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اظهارات و تحرکات آمریکا در ارتباط با این موضوع سازنده نیست و تداوم این‌گونه اقدامات می‌تواند به ایجاد حساسیت‌های جدید در منطقه و دامن زدن به بی ثباتی و ناامنی در این حوزه جغرافیایی کمک کند، گفت: ایران هر گونه اقدام غیر قانونی و غیر سازنده که امنیت منطقه را تحت تاثیر قرار دهد با حساسیت و دقت رصد و پایش می‌کند. ایران نسبت به هر گونه اقدام تحریک آمیز و غیر قانونی به خصوص در نزدیکی مرزهایش حساس است و نسبت به آن توجه ویژه‌ای دارد و حق خود را برای اتخاذ تدابیر مقتضی بازدارنده و منطبق با قواعد و مقررات بین‌الملل محفوظ می‌داند و از حقوق مسلم خود در این ارتباط استفاده می‌کند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توصیه ما به دولت آمریکا این است که از هر گونه اقدام تحریک‌آمیز، غیر سازنده و بی ثبات کننده در منطقه پرهیز کند، گفت: امنیت در منطقه یک مقوله یکپارچه است و تعمیق و تامین آن نیازمند همکاری همه کشورهای منطقه است و انتظار این است که دیگر کشورها در حوزه آبی خلیج فارس به مسئولیت خود در این زمینه توجه کنند و هشدارهای لازم را به آمریکا برای پرهیز از هر گونه اقدام تحریک آمیز و غیر سازنده بدهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها