کد خبر: 624468
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۲۳:۴۵:۰۰
| |

اروپا تحریم‌های سودان را تشدید می‌کند

اتحادیه اروپا مواضع خود را در قبال جنگ سودان با چارچوب تحریم ها تشدید می کند.

اروپا تحریم‌های سودان را تشدید می‌کند
کد خبر: 624468
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۲۳:۴۵:۰۰

منابع دیپلماتیک آگاه گفتند که اتحادیه اروپا در حال ایجاد یک چارچوب تحریمی اختصاصی برای سودان است تا در نهایت بازیگران کلیدی در جنگ جاری را با ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌ها و حساب‌های بانکی هدف قرار دهد.

به گزارش شفقنا، منابع دیپلماتیک گفتند: یک سند پیشنهادی اواخر هفته گذشته بین کشورهای عضو به اشتراک گذاشته شد و جزئیات آن در هفته های آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت. به گفته این منابع، هدف این است که این چارچوب تا سپتامبر تکمیل شود و پس از آن می‌توان از آن برای تهیه فهرستی از افراد و شرکت‌های ممنوعه استفاده کرد.

یک منبع اروپایی گفت: این آخرین هشدار به باقیمانده جنگ سالاران سودانی است.

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در اوایل ماه مه فرمان اجرایی را امضا کرد که زمینه را برای تحریم های احتمالی ایالات متحده فراهم می کرد.

اتحادیه اروپا قبلاً نهادها و افراد مرتبط با گروه واگنر روسیه به رهبری یوگنی پریگوژین را از جمله فعالیت‌های آن در سودان و دو شرکت طلا تحریم کرده است.

گفتنی است جنگ در آوریل امسال بین ارتش به رهبری ژنرال عبدالفتاح البرهان که عمر البشیر را در سال 2019 برکنار کرد و یک نیروی شبه نظامی به رهبری ژنرال محمد حمدان داگالو معروف به حمدی آغاز شد. حمدی ثروت خود را از معادن طلا در دارفور به دست آورد و نیروهای پشتیبانی سریع او با عربستان سعودی و امارات متحده عربی روابط نزدیکی دارند. ارتش برهان توسط وفاداران اسلامگرا بشیر حمایت می شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها