کد خبر: 626541
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۰۱:۳۰:۲۴
| |

مسعود کمالی جامعه‌‎شناس سوئدی:

اهانت به قرآن می‌تواند به «عواقب ویرانگر» منجر شود

یک محقق و سیاستمدار سابق سوئد از اقدام انفعالی دولت این کشور در برابر اهانت به قرآن انتقاد کرد.

اهانت به قرآن می‌تواند به «عواقب ویرانگر» منجر شود
کد خبر: 626541
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۰۱:۳۰:۲۴

مسعود کمالی جامعه شناس که زمانی به عنوان بازرس ویژه در زمینه اتحاد در دولت سوئد کار می کرد، می گوید: به دلیل «اقدام تبعیض آمیز و نژادپرستانه»، سوئد و دانمارک در خطر از دست دادن روابط دیپلماتیک با کشورهای مسلمان هستند.

به گزارش شفقنا، کمالی معتقد است اهانت به قرآن می‌تواند نتایج ویرانگری به همراه داشته باشد، با این حال اگر سوئد و دانمارک بخواهند قرآن سوزی را ممنوع کنند، می‌توانند.

با این حال نخست وزیر سوئد گفته دولت او نمی‌تواند آزادی بیان را محدود کند اما در پی قوانینی برای ممنوع شدن این اقدام به دلایل امنیت ملی است.

این جامعه شناس سوئدی استدلال کرد که دلیل واقعی در پس تصمیم دولت برای متوقف نکردن چنین اقداماتی این است که دولت فعلی به حمایت دموکرات‌های ضد مسلمان پوپولیست متکی است.

به گفته کمالی، تنها زبانی که سوئد یا حتی سایر کشورهای غربی می فهمند، زبان اقتصادی است. به همین دلیل، کشورهای مسلمان باید روابط اقتصادی خود را با این کشورها متوقف کنند، زیرا تنها در این صورت است که قانون را برای آتش زدن کتاب مقدس مسلمانان تغییر می دهند.

مسعود کمالی گفت: به دلیل این اقدام تبعیض آمیز و نژادپرستانه، سوئد و دانمارک در خطر از دست دادن روابط دیپلماتیک با کشورهای مسلمان هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها