کد خبر: 631119
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

جنگ روسیه و اوکراین؛ هیچ طرفی از دستاوردهایش راضی نیست

رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار با بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از زمستان سختی گفت که به نظرش کشور در جریان جنگ با آن روبرو خواهد شد.

جنگ روسیه و اوکراین؛ هیچ طرفی از دستاوردهایش راضی نیست
کد خبر: 631119
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ۰۸:۰۰:۰۰

سید عماد حسینی- ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار با وزیر خارجه آمریکا در کی‌یف برای کشورش زمستان سخت و دشواری را پیش‌بینی کرد.

اما به گفته کارشناسان این سختی و دشواری مدت‌هاست آغاز شده و نه تنها درباره کی‌یف بلکه در مورد مسکو نیز صدق می‌کند.

یکی از نمادهای این دشواری تغییر فرماندهان عالی‌رتبه جنگ در دو سوی این درگیری است.

برکناری اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین از سوی زلنسکی به طور حتم بیانگر نارضایتی او از عملکرد جنگی ارتش کشورش در مقابله با روسیه است؛ شاید از همین روست که بسیاری از رسانه‌ها این اقدام او را اعلام رسمی شکست ضدحمله اوکراین برای بازپس‌گیری بخش‌هایی از خاک خود از روس‌ها تفسیر کرده‌اند.

گرچه گفته می‌شود تصمیم برکناری وزیر دفاع اوکراین از فوریه گذشته (اسفند 1401) گرفته شده بود اما عملی شدن آن به اوایل شهریور امسال موکول شد.

با این حال برکناری‌ها صرفاً مربوط به این سوی درگیری نبود بلکه در آن سوی جبهه نیز پوتین سرگئی سورویکین فرمانده نیروی هوایی روسیه را نیز که فرمانده عملیات نظامی روسیه در اوکراین هم هست اواخر آگوست برکنار کرده بود و این امر نیز از نگاه کارشناسان بیانگر نارضایتی پوتین از روند جنگ خود در اوکراین بود.

گرچه برخی از رسانه‌ها همان زمان این برکناری را به شورش واگنر مرتبط دانسته بودند، اما بی‌تردید برخی از عملیات موفقیت‌آمیز ارتش اوکراین در شماری از جبهه‌ها در تسریع این تصمیم‌گیری تاثیرگذار بوده است.

این داده‌ها کارشناسان را بر آن می‌دارد تا از تبدیل شدن تدریجی جنگ اوکراین به سوی جنگ فرسایشی سخن به میان آورند، جنگی که فقط میزان تلفات هر دو سوی درگیری را افزایش می‌دهد و خبری از پیروزی یا حتی پیشرفت ملموسی در آن نخواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها