کد خبر: 632420
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ۰۹:۳۶:۲۶
| |

نتانیاهو:

مهم دیدار با بایدن است؛ اینکه در کجا باشد اهمیتی ندارد

نخست وزیر رژیم اسرائیل قبل از سفر به نیویورک اعلام کرد که محل دیدار با رئیس جمهور آمریکا اهمیتی ندارد.

مهم دیدار با بایدن است؛ اینکه در کجا باشد اهمیتی ندارد
کد خبر: 632420
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ۰۹:۳۶:۲۶

روزنامه معاریو نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل از سوار شدن به هواپیما برای رفتن به نیویورک گفت: محل دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اهمیتی ندارد، مهم موضوع و محتوای دیدار است.

به گزارش ایسنا، نتانیاهو قبل از سوار شدن به هواپیما گفت: من به مجمع عمومی سازمان ملل می‌روم تا نماینده اسرائیل در مقابل کشورهای جهان باشم و با تعدادی از رهبران جهان از جمله بایدن دیدار کنم. با بایدن درباره مسائل زیادی و در رأس آن ایران و گسترش دایره عادی سازی روابط صحبت خواهم کرد.

وی گفت: همچنین با صدراعظم آلمان، رئیس جمهوری اوکراین، رئیس جمهوری ترکیه و تعدادی از رهبران دیگر آسیا، اروپا و آفریقا دیدار خواهم کرد.

وی افزود: در اوایل سفرم به کالیفرنیا می‌روم تا با ایلان ماسک دیدار و درباره هوش مصنوعی با او صحبت کنم. من با او برای سرمایه‌گذاری در اسرائیل در سال‌های آینده همکاری می‌کنم.

قرار است نتانیاهو به جای کاخ سفید در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با بایدن دیدار کند.

سایت روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز اعلام کرد که سفر نتانیاهو به آمریکا هشت روز طول می‌کشد.

منابعی در آمریکا و اراضی اشغالی به روزنامه هاآرتص اعلام کردند، قرار است بایدن از نتانیاهو در دیدارشان در نیویورک سؤال کند که تا چه حد آماده توافق آمریکا-عربستان-رژیم صهیونیستی است و اینکه آیا کابینه وی می‌تواند اقداماتی را به نفع فلسطینی‌ها اتخاذ کند.

به گفته این منابع، نگرانی‌ها در دولت آمریکا درباره اینکه واقعیت سیاسی در اراضی اشغالی به دلیل مواضع افراطی وزرای کابینه نتانیاهو درباره مساله فلسطین به تلاش دیپلماتیک با عربستان آسیب می‌زند، رو به افزایش است.

این روزنامه نوشت: در دفتر نتانیاهو امیدوار بودند که این دیدار در کاخ سفید برگزار شود حتی تعدادی از مشاورانش بر این مساله اصرار کردند؛ اما دولت بایدن تصمیم گرفت این دیدار در نیویورک برگزار شود. یک روز بعد از دیدار نتانیاهو و بایدن، بایدن با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها