کد خبر: 633011
|
۱۴۰۲/۰۶/۳۱ ۱۷:۴۰:۱۳
| |

غول رسانه‌ای دنیا جانشین خود را انتخاب کرد + عکس

روپرت مرداک غول رسانه‌ای دنیا در یادداشتی که برای کارکنان این شرکت‌ها فرستاده نوشته است «وقت آن رسیده که نقشی دیگر را بر عهده بگیرد.»

غول رسانه‌ای دنیا جانشین خود را انتخاب کرد + عکس
کد خبر: 633011
|
۱۴۰۲/۰۶/۳۱ ۱۷:۴۰:۱۳

روپرت مرداک گفته است از مدیریت غول رسانه‌ای فاکس و نیوز کورپ کناره‌گیری می‌کند و از این پس هدایت این دو ابر شرکت بر عهده پسر بزرگ او لاکلان خواهد بود.

به گزارش عصر ایران، فاکس نیوز در سال ۱۹۹۶ توسط مرداک پایه گذاری شد و حالا پربیننده‌ترین کانال تلویزیونی آمریکاست.

 مرداک گفته است در ماه نوامبر به مدیر افتخاری این دو شرکت تغییر وظیفه خواهد داد: «شرکت‌های ما از سلامت خوبی برخوردارند. فرصت‌های ما بسیار بیشتر از چالش‌های تجاری ما بوده است. تمام دلایل ممکن را برای خوش‌بین بودن نسبت به سال‌های پیش رو داریم و من قطعا قصد دارم که در این آینده مشارکت کنم.»

لاکلان مرداک که ۵۲ سال دارد حاصل ازدواج دوم مرداک است. روپرت مرداک ۹۲ ساله تا کنون ۴ بار ازدواج کرده و ۶ فرزند دارد که اغلب آنها راه پدر را پیش گرفته‌اند و در شرکت‌های او کار می‌کنند.

موضوع جانشینی همیشه میان سه فرزند دوم سوم و چهارم او، الیزابت، لاکلان و جیمز مطرح بوده است.

لاکلان که در اواخر دهه نود میلادی از مدیران اجرای و جانشین محرز پدر شناخته می‌شد در سال ۲۰۰۵ پس از اختلاف با راجر ایلس، رئیس شبکه فاکس نیوز، از کار کناره‌گیری کرد.

مردااک

او در سال ۲۰۱۴ دوباره به امپراطوری پدرش بازگشت و از آن زمان همواره از مقام‌های ارشد شرکت‌های او بوده است.

جیمز مرداک نیز که از دیگر فرزندان او لیبرال‌تر محسوب می‌شود در سال ۲۰۲۰ به دلیل انتقادهایی که بر نحوه سردبیری در محتوای برخی تولیدات و اختلاف نظرهایی که درباره سمت و سوی شرکت نیوزکورپ داشت از سمت خود کناره‌گیری کرد.

الیزابت ۵۵ ساله که تهیه‌کننده مجموعه‌های پرطرفداری چون «آشپز اعظم» یا مستر شف بود چند سمت ارشد در شرکت‌های پدر بر عهده داشته و نهایتا شرکت تلویزیونی خود را تاسیس کرد.

این تحول در سالی پر رویداد برای فاکس روی می‌دهد. این شبکه در ماه آوریل موافقت کرد که به شرکت دومینیون، به دلیل دروغ‌هایی که درباره دستگاه‌های رای‌گیری آن منتشر کرده بود، بیش از ۷۸۰ میلیون دلار غرامت پرداخت کند.

این شبکه هنوز با شکایت مشابهی از سوی شرکت سمارت ماتیک روبروست که به دنبال غرامتی بیش از ۲ و نیم میلیارد دلار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها