کد خبر: 634927
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۵ ۰۷:۵۶:۰۹
| |

دیدار غیررسمی و بی‌سابقه بنی گانتس با مقام آمریکایی درباره مقابله با ایران

بنی گانتس از رهبران اپوزیسیون رژیم اسرائیل اخیرا با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و گفت‌وگو داشته است.

دیدار غیررسمی و بی‌سابقه بنی گانتس با مقام آمریکایی درباره مقابله با ایران
کد خبر: 634927
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۵ ۰۷:۵۶:۰۹

بنی گانتس از رهبران اپوزیسیون رژیم صیهونیستی اخیرا با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و گفت‌وگو داشته است.

به گزارش ایسنا، طرفین در واشنگتن در خصوص تقویت منافع ملی حیاتی رژیم صهیونیستی و مقابله با تهدید ایران در خاورمیانه رایزنی کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی واللا، سفر گانتس به واشنگتن در سطح پایین و فاقد اهمیت قابل توجه است و به شکل بی‌سابقه‌ای انجام شده به طوری که دفتر وی پیش از آن در مورد این سفر و دیدارهای برنامه ریزی شده آن اطلاع رسانی نداشته است.

این منبع خبری تاکید کرد دیدار گانتس در کاخ سفید در پی تلاش‌های دولت آمریکا برای معامله با طرف سعودی انجام شده است که شامل توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز می‌شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است کاخ سفید امیدوار است این اقدام از سوی طرف‌های مختلف سیاسی رژیم صهیونیستی از جمله جریان معارض مورد تایید گسترده قرار گیرد.

واللا ادامه داد گانتس به دفعات اعلام کرده در صورت دستیابی به توافق با عربستان حزب وی با آن در کنست همراهی خواهد کرد؛ اما به ائتلاف جریان حاکم نخواهد پیوست.

بر اساس اعلام پایگاه خبر واللا همچنین یاییر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی که چند هفته قبل به واشنگتن سفر کرده و با مقامات دولت آمریکا ملاقات داشت تاکید کرد با هر توافق آمریکا که شامل غنی سازی اورانیوم در اراضی سعودی باشد مخالفت خواهد کرد.

واللا تاکید کرد مقامات مسؤول در کاخ سفید موضع لاپید را نمی‌پسندند به ویژه آنکه وی با سناتورهای حزب دموکرات مذاکره داشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها