کد خبر: 640341
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۱۶:۳۱:۲۵
| |

نگرانی زلنسکی از خروج اوکراین از کانون توجهات؛ این جنگ وارد مرحله بن بست شده است

رییس‌جمهور اورکراین نگران دور شدن جنگ این کشور از کانون توجهات است. فرمانده ارشد جنگ اوکراین در روزهای گذشته گفته بود این جنگ وارد مرحله بن بست شده است.

نگرانی زلنسکی از خروج اوکراین از کانون توجهات؛  این جنگ وارد مرحله بن بست شده است
کد خبر: 640341
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۱۶:۳۱:۲۵

شروع جنگ غزه، رسانه‌ها را از اتفاقاتی که در اوکراین در حال رخ دادن است دور کرد و این کشور از مرکز توجهات جهانی خارج شد.

به گزارش خبرآنلاین، همزمان زلنسکی به فکر آن است که انتخابات اوکراین را به وقت دیگری موکول کند و برخی گزارش‌ها از کشته‌شدن تعداد نسبتا زیادی از نظامیان روسیه در روزهای اخیر حرف می‌زنند.

به نظر می‌رسد کی‌یف بابت خروج اوکراین از مرکز توجهات جهانی و کاهش منابعی که غرب در اختیار این کشور با هدف مقابله با روسیه قرار می‌دهد نگران است. فرمانده ارشد جنگ اوکراین در روزهای گذشته گفته بود این جنگ وارد مرحله بن بست شده است.

زلنسکی هفته گذشته در گفتگویی که با سی‌ان‌ان انجام داد از ترامپ خواست به اوکراین برود و از وضعیت این کشور بازدید کند. این درخواست وقتی مطرح شد که رئیس‌جمهور سابق آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی مدعی شد می‌تواند تنها در ۲۴ ساعت جنگ بین اوکراین و روسیه را خاتمه دهد.

او اخیرا با حضور در مصاحبه‌های تلویزیونی تلاش کرد تا وضعیت اوکراین را از سکوت خبری خارج کند. در عین حال حدود یک پنجم از خاک اوکراین در دست روسیه قرار دارد و این وضعیت با وجود مقابله و ضد حمله‌های اوکراین تغییری نکرده است.

همچنان تحریم‌های زیادی علیه مسکو در جریان است و انتظار می‌رود با ادامه جنگ این تحریم‌ها بیشتر شود. با این وجود خروج از مرکز توجه رسانه‌ها می‌تواند برای پوتین فرصتی برای بازسازی خود ایجاد کند.

رئیس‌جمهور اوکراین سعی دارد به ایالات متحده بقبولاند امنیت آمریکا وابسته به امنیت اوکراین است. این نظریه هر چند در یک سال اول جنگ طرفدارانی داشت اما به مرور از دایره توجه واشینگتن خارج شد و با آغاز عملیات الاقصی و پس از آن حملات وحشیانه به غزه، کاملا کنار گذاشته شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها