کد خبر: 661909
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ۰۹:۰۲:۴۷
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

اسرائیل| خاکریزهای بازدارندگی یکی پس از دیگری فرو می‌ریزند

به اعتقاد کارشناسان قدرت بازدارندگی اسرائیل که در عملیات طوفان الاقصی اولین خاکریز‌های آن فرو ریخته بود، در حال تسلیم خاکریزهای بعدی است.

اسرائیل| خاکریزهای بازدارندگی یکی پس از دیگری فرو می‌ریزند
کد خبر: 661909
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ۰۹:۰۲:۴۷

سید عماد حسینی- به اعتقاد کارشناسان قدرت بازدارندگی اسرائیل که در عملیات طوفان الاقصی اولین خاکریز‌های آن فرو ریخته بود، در حال تسلیم خاکریزهای بعدی است.

جنگ هشت ماه اخیر در نوار غزه که این روزها در رفح ادامه دارد نشان داد که اسرائیل با وجود برتری بسیار بالای نظامی خود نسبت به گروه‌های مقاومت فلسطینی همچنان در باتلاق غزه دست و پا می‌زند و جز کشتار و کشتارهای بیشتر دستاوردی برای ارائه به افکار عمومی داخلی خود نداشته و دست‌هایش خالی‌تر از آن در مواجهه با افکار عمومی جهانی است.

به اعتقاد کارشناسان بعد از شکست‌های نظامی و اثبات عدم موفقیت استراتژی‌های جنگی اسرائیل در مقابله با تاکتیک‌های گروه‌های مقاومت در نوار غزه، امروز اسرائیل جنگ افکار عمومی با وجود ماشین تبلیغاتی بسیار عریض و طویلش در کشورهای غربی را هم واگذار کرده است.

با وجود آنکه ارتش اسرائیل با دهن‌کجی به احکام دادگاه لاهه تهاجم خود را به رفح انجام و آن را پیش می‌برد اما در سوی دیگر جنگ را در صحنه افکار عمومی کشورهای جهان از دست می‌دهد، به نحوی که کمتر فردی در جهان امروز حداقل خبر یا گزارشی از نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه و جنایاتش را نشنیده باشد.

جریان افکار عمومی چنان به ضرر تل‌آویو در حال گرایش است که حتی کشورهایی همچون مصر و اردن که تا قبل از هفت اکتبر جزو متحدین اسرائیل محسوب می‌شدند در شکایت بین‌المللی دادگاه لاهه علیه اسرائیل آفریقای جنوبی را همراهی کردند.

این در حالی است که عربستان سعودی به عنوان کشوری که به شکل آرام در حال سازش با اسرائیل است و حتی امارات متحده عربی که توافق ابراهیم را با اسرائیل به امضا رسانده هم از بیم واکنش افکار عمومی (و نه سیاست‌های راهبردی خود) انتقادات خود را از اقدامات اسرائیل افزایش داده‌اند.

با این حال، این آخرین خاکریز سقوط‌کرده اسرائیل نبوده و گزارش‌ها نشان می‌دهند که دست‌کم ۵۰۰ هزار نفر از اسرائیلی‌ها بعد از هفت اکتبر از فلسطین اشغالی مهاجرت معکوس داشته‌اند.

به اعتقاد کارشناسان، مهاجرت یکی از پایه‌های اصلی قدرت و حفظ قدرت اسرائیل محسوب می‌شود اما شدت گرفتن (یرده) یا مهاجرت معکوس یهودیان از اسرائیل نشان داد که این خاکریز اسرائیل هم در حال سقوط است و پروژه صهیونیستی ضعیف‌‌ترین دوره‌های خود را پشت سر می‌گذارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها