کد خبر: 664137
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

نشریه پولیتیکو گزارش داد:

معاونان احتمالی ترامپ کیستند؟

طبق عرف سیاسی آمریکا، یکی از مهم‌ترین کارهای هر کدام از کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخاب و معرفی معاون اول‌شان است- و به این دلیل، با نزدیک شدن به انتخابات، گمانه‌زنی‌ها درباره این‌که دونالد ترامپ چه کسی را به عنوان معاون خود انتخاب خواهد کرد، شدت گرفته است.

معاونان احتمالی ترامپ کیستند؟
کد خبر: 664137
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ ۱۰:۳۰:۰۰

نشریه پولتیکو در مطلبی تحت عنوان «جی.دی ونس معاون احتمالی ترامپ» به مزایا و معایب هر کدام از کاندیداهای فهرست نهایی معاونین احتمالی او پرداخته است.در این مطلب هم‌چنین به این نکته اشاره شده که ترامپ ماه آینده معاون انتخابی خود را اعلام خواهد کرد. به هر حال طبق عرف سیاسی آمریکا، یکی از مهم‌ترین کارهای هر کدام از کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخاب و معرفی معاون اول‌شان است- و به این دلیل، با نزدیک شدن به انتخابات، گمانه‌زنی‌ها درباره این‌که دونالد ترامپ چه کسی را به عنوان معاون خود انتخاب خواهد کرد، شدت گرفته است.

به گزارش شفقنا از نشریه پولتیکو، دونالد ترامپ جونیور از پدرش خواسته که یک «جنگجو» را به عنوان معاون خود انتخاب کند. ترامپ بزرگ در انتخاباتی درگیر است که سرنوشت آن را حاشیه‌نشینان مشخص خواهند کرد- و به عنوان مثال جذابیت یک کاندیدا برای زنان یا رنگین‌پوستان می‌تواند شانس‌های او را برای موفقیت افزایش دهد. و در این میان هر کسی که به عنوان معاون انتخاب می‌شود، باید استعداد و آمادگی حضور و درخشش در یک رقابت پرمخاطب را در اواخر تابستان امسال داشته باشد.

همه این‌ها یک دستورالعمل کلی است که ترامپ برای پر کردنش فهرست بلندبالایی از گزینه‌های مختلف دارد. کمپین او برای پست معاونت رئیس‌جمهور هشت نامزد احتمالی دارد- که هر کدام را بررسی خواهد کرد: سناتور تیم اسکات از کارولینای جنوبی، سناتور جی.دی ونس از اوهایو، داگ بورگوم فرماندار داکوتای شمالی، بایرون دونالدز نماینده فلوریدا، الیز استفانیک نماینده نیویورک، سناتور مارکو روبیو از فلوریدا، سناتور تام کاتن از آرکانزاس و بن کارسون وزیر سابق مسکن و شهرسازی.

در این میان به نظر می‌رسد سناتور جی.دی ونس از اوهایو شانس بیشتری در قیاس با رقبایش داشته باشد. به خصوص اگر ترامپ اولویت را به ویژگی «جنگندگی» معاونش بدهد، ونس به عنوان یک محافظه‌کار متعصب و متحجر می‌تواند بهترین گزینه به شمار آید. او یکی از تواناترین و تله‌ژنیک‌ترین (هم‌راستای عبارتی مانند فتوژنیک) مدافعان ترامپ در تلویزیون است. ونس هم‌چنین دارای یک سری مدارک و اعتبارنامه‌های نخبگانی از قبیل مدرک تحصیلی دانشکده حقوق ییل است که رئیس‌جمهور سابق تاکنون به شدت دنبال چنین چیزهایی نشان داده- و اگر سابقه او به عنوان یک تفنگدار سابق نیروی دریایی با سابقه خدمت در عراق را هم به آن بیفزائیم، می‌بینیم تا چه حد می‌تواند به کار ترامپ بیاید و او را از حملات دموکرات‌ها- که او را به بی‌اعتنایی به کهنه‌سربازان جنگ متهم می‌کنند- محافظت کند. ونس هم‌چنین در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مالی حامیان و اهداکنندگان غیرسنتی جمهوری‌خواه نیز می‌تواند کمک بزرگی برای ترامپ محسوب شود.

با این حال چیزهایی که او هشت سال پیش درباره ترامپ در کتاب خاطرات پرفروش‌اش گفته بود، هنوز و هم‌چنان می‌تواند مانع از نزدیکی او و ترامپ شود. او در آن کتاب چیزهایی درباره «تمایل ترامپ برای تبدیل آمریکا به کشور ترامپ» گفته و حتی او را «هیتلر آمریکا» و «قهرمان فرهنگی» خوانده بود و حتی اگر خود ترامپ بخواهد چشم بر آن روزها و این گفته‌ها ببندد، دموکرات‌ها به طور حتم از این اظهارات در کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کرده و رابطه این دو را شکرآب خواهند کرد.

مارکو روبیو را می‌توان دیگر گزینه جدی برای معاونت ترامپ نامید. سناتور سه‌دوره‌ای که ترامپ با «مارکو کوچولو» نامیدنش بارها تحقیرش کرده، ممکن است در نهایت موفقیت بزرگی به دست آورد. روبیو که در سال ۲۰۱۶ رقیب ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری بود، به عنوان فرزند پدر و مادری کوبایی می‌تواند در زمینه سیاست خارجی و محبوبیت در بین رای‌دهندگان لاتین دارایی ارزشمندی برای ترامپ محسوب شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها