کد خبر: 665176
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ ۱۱:۵۵:۳۳
| |

براساس یافته‌های رویترز:

آمریکا هزاران بمب سنگین به اسرائیل تحویل داده

یک گزارش تحقیقی نشان می‌دهد که آمریکا برخلاف ادعاها، هزاران بمب سنگین به اسرائیل تحویل داده است.

آمریکا هزاران بمب سنگین به اسرائیل تحویل داده
کد خبر: 665176
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ ۱۱:۵۵:۳۳

یک گزارش تحقیقی نشان می‌دهد که آمریکا برخلاف ادعاها، هزاران بمب سنگین به اسرائیل تحویل داده است.

به گزارش شفقنا، براساس یافته‌های رویترز: دو مقام آمریکایی که از مورد فهرست به روز شده محموله های تسلیحاتی آگاه هستند گفتند: دولت بایدن از زمان آغاز جنگ در غزه تعداد زیادی مهمات از جمله بیش از ۱۰۰۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی بسیار مخرب و هزاران موشک هلفایر را به اسرائیل ارسال کرده است.

براساس گزارش این دو مقام ناشناس از آغاز جنگ در اکتبر گذشته تا روزهای اخیر، ایالات متحده حداقل ۱۴۰۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی، ۶۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی، ۳۰۰۰ موشک هدایت دقیق هوا به زمین از نوع هلفایر و ۱۰۰۰ بونکربوستر (سنگر شکن) را به اسرائیل انتقال داده است. ۲۶۰۰ بمب با قطر کوچک با قابلیت پرتاب از هواپیما و مهمات دیگر نیز در این فهرست بوده‌اند.

این گزارش مشخص می‌کند که ادعاهای آمریکا در جلوگیری از عدم ارسال بمب‌های قوی به اسرائیل نادرست بوده و این ارسال‌ها در میانه اعتراضات گسترده ملی و جهانی از حمایت آمریکا از کشتار مردم غزه صورت گرفته است.

یک مقام ارشد دولت بایدن روز چهارشنبه به خبرنگاران گفته بود که واشنگتن از ۷ اکتبر ۶.۵ میلیارد دلار کمک امنیتی به اسرائیل ارسال کرده است. این درحالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در هفته‌های اخیر مدعی شده بود که واشنگتن از ارائه تسلیحات خودداری می‌کند.

در این میان دولت بایدن یکی از محموله های بمب ۲۰۰۰ پوندی را به دلیل نگرانی از تاثیری که می تواند در مناطق پرجمعیت غزه داشته باشد متوقف کرده است، اما مقامات آمریکایی اصرار دارند که سایر تحویل تسلیحات به روال عادی خود ادامه می دهند. یک بمب ۲۰۰۰ پوندی می تواند بتن و فلز ضخیم را منهدم کرده و شعاع انفجار وسیعی ایجاد کند.

گفتنی است از زمان حمله اسرائیل به غزه، بیش از ۳۷ هزار نفر از مردم این باریکه کشته شده‌اند، هزاران نفر زخمی شده و تعداد نامعلومی جسد زیر آوار وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها