کد خبر: 668613
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۵ ۰۸:۴۰:۰۰
| |

هریس بعد از دیدار با نتانیاهو: حماس یک سازمان تروریستی است، اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند؛ در قبال رنج ساکنان غزه ساکت نمی مانیم جنگ باید پایان یابد

معاون رئیس جمهوری آمریکا ضمن ادعای این که جنبش حماس یک سازمان تروریستی است و اسرائیل نیز حق دارد از خود دفاع کند، تاکید کرد که در قبال درد و رنج ساکنان غزه ساکت نمی ماند و جنگ در این نوار نیز باید پایان یابد.

هریس بعد از دیدار با نتانیاهو: حماس یک سازمان تروریستی است، اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند؛ در قبال رنج ساکنان غزه ساکت نمی مانیم جنگ باید پایان یابد
کد خبر: 668613
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۵ ۰۸:۴۰:۰۰

شبکه خبری عرب زبان «الحره» آمریکا بامداد امروز (جمعه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهوری این کشور و نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر آینده، در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید، این دیدار را صریح و سازنده خوانده و تاکید کرد که عملیات غافلگیرانه گردان های شهید «عزالدین القسام»، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه پایگاه های نظامی و شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تحت عنوان «طوفان الاقصی» را محکوم می کند با این حال در برابر درد و رنج غیر نظامیان ساکن این نوار نیز ساکت نخواهد ماند.

به گزارش شفقنا، معاون رئیس جمهوری آمریکا ضمن اعلام این که به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اطمینان داده همواره نسبت به این مسئله متعهد خواهد ماند که این رژیم بتواند در برابر ایران و چیزی که شبه نظامیان مورد حمایت آن از قبیل جنبش حماس و حزب الله لبنان خواند، از خود دفاع کند، عنوان کرد: از زمانی که کودک خردسالی بودم، برای کاشت درخت در اسرائیل کمک مالی جمع آوری می کردم و تا سال هایی که عضو مجلس سنا بودم و در کاخ سفید، همواره در قبال موجودیت کشور اسرائیل و امنیت و مردم آن تعهد محکمی داشتم.

هریس با بیان این که بارها گفته و دوباره تکرار می کند که رژیم صهیونیستی حق دارد از خود دفاع کند با این حال نحوه انجام چنین کاری مسئله مهمی به شمار می آید، ادعا کرد: حماس یک سازمان تروریستی وحشتناک است و در هفتم اکتبر نیز آتش این جنگ را روشن کرد هنگامی که هزار و ۲۰۰ فرد بی گناه از جمله ۴۴ آمریکایی را سر برید. حماس اقدامات وحشتناکی از خشونت جنسی انجام داده و ۲۵۰ گروگان را ربوده در حالی که برخی شهروندان آمریکایی همچنان در غزه گروگان هستند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نیز ضمن آن که نام افراد دارای تابعیت این کشور و تحت اسارت جنبش حماس در غزه را ذکر کرد، از چندین دیدار خود با خانواده های آنها خبر داده و تاکید کرد: بارها به آنها گفته ام که تنها نیستند، من در کنار آنها هستم و رئیس جمهوری آمریکا (جو بایدن) و من به صورت شبانه روزی برای بازگرداندن آنها تلاش می کنیم.

هریس همزمان نیز خاطر نشان ساخت که نگرانی عمیق خود در قبال میزان درد و رنج انسانی در غزه از جمله مرگ شمار زیادی از قربانیان غیر نظامی را برای نتانیاهو ابراز کرده و توضیح داده که در قبال وضعیت انسانی وخیم در این نوار با حضور بیش از دو میلیون نفر که از سطوح فاجعه باری از ناامنی غذایی شدید رنج می برند نیز به شدت نگران است.

معاون رئیس جمهوری آمریکا افزود: آنچه در غزه طی ۹ ماه گذشته روی داده، یک مسئله وخیم است. تصاویری که کودکان کشته شده و افراد ناامید و گرسنه را نشان می دهد که در جست و جوی امنیت فرار می کنند و گاه برای بار دوم، سوم یا چهارم آواره می شوند. ما نمی توانیم از این فجایع دور شویم و نباید به خود اجازه دهیم که در برابر درد و رنج احساس درماندگی کنیم. من سکوت نخواهم کرد.

هاریس با بیان این که تحت رهبری بایدن، یک توافق برای برقراری آتش بس و قرارداد مبادله اسرای رژیم صهونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی وجود دارد، یادآور شد که مرحله نخست این توافق، برقراری یک آتش بس کامل و در بر گیرنده تضمین خروج کامل ارتش این رژیم از مناطق مسکونی پر جمعیت در نوار غزه را به ارمغان خواهد آورد در حالی که در مرحله دوم نیز ارتش به طور کامل از این نوار خارج خواهد شد و این اقدام به پایان دائمی اقدامات خشونت آمیز منجر خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر این که زمان آن فرا رسیده جنگ کنونی در نوار غزه پایان یابد، عنوان کرد که این کار باید چنان انجام شود که رژیم صهیونیستی در امنیت باشد، تمامی افراد تحت اسارت گروه های مقاومت آزاد شوند، درد و رنج فلسطینیان در غزه پایان یابد و ملت فلسطین نیز بتواند از حق خود در آزادی، کرامت و تعیین سرنوشت استفاده کند.

نامزد دمکرات انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در رابطه با روند پیشرفت مذاکرات میان رژیم صهونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی نیز ضمن اعلام این که شاهد «یک تحرک خوش بینانه» است، اعلام کرد که به نخست وزیر این رژیم اطلاع داده که «زمان تکمیل این توافق» فرا رسیده است.

هریس خطاب به همه افرادی که خواستار دستیابی به آتش بس شدند و دوست دارند صلح برقرار شود نیز، تصریح کرد: به شما می گویم که من شما را می بینم و صدایتان را می شنوم. بیایید توافق را برای آتش بس و پایان جنگ نهایی کنیم تا گروگان ها را به میهن خود بیاوریم و آسایشی که مردم فلسطین به شدت به آن نیاز دارند را نیز فراهم کنیم.

معاون رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر این که به یک مسیر در آینده به سوی راه حل دو کشوری پایبند خواهد ماند هر چند که می داند امکان دستیابی به آن دشوار است، افزود: راه حل دو کشوری همچنان تنها مسیر خواهد ماند که باقی ماندن اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی امن و دمکراتیک و برای فلسطینیان نیز امکان دستیابی به آزادی، امنیت و رفاه شایسته خود را تضمین می کند.

هریس در پایان نیز گفت: سخنانم را با این به پایان می رسانم که مهم است مردم بدانند جنگ غزه یک مسئله یک جانبه نیست در حالی که در بیشتر زمان، گفت و گو یک جانبه است و واقعیت نیز کاملاً خلاف آن را منعکس می کند. به همین دلیل نیز از دوستان آمریکایی خود می خواهم که به تلاش های در راستای اذعان به پیچیدگی، تفاوت های ظریف و تاریخ منطقه کمک کنند. بیایید همه تروریسم و ​​خشونت را محکوم کنیم، هر کاری که در توان داریم را برای جلوگیری از درد و رنج غیر نظامیان بی گناه انجام دهیم و همه ما یهودی ستیزی، اسلام هراسی و نفرت در تمامی اشکال آن را محکوم کنیم و برای متحد ساختن کشورمان تلاش کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها