کد خبر: 670458
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ۱۶:۴۹:۲۱
| |

جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در فلسطین: بازتولید وحشت‌های نازی در عصر مدرن

روش‌های شکنجه در زندان‌های اسرائیل شباهت زیادی به آنچه در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها اتفاق می‌افتاد دارد. مراکز بازداشت اسرائیلی مانند زندان «سدی تیمن» نمونه‌ای از این شباهت فجیع است.

جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در فلسطین: بازتولید وحشت‌های نازی در عصر مدرن
کد خبر: 670458
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ۱۶:۴۹:۲۱

ناصر سعید: در سال‌های اخیر، جنایات و نقض حقوق بشر رژیم اشغالگر اسرائیل علیه فلسطینی‌ها به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است که یادآور بدترین اعمال نازی‌ها علیه یهودیان در دوران جنگ جهانی دوم است. این جنایات فراتر از تحویل پیکر ۸۹ فلسطینی در کیسه‌های پلاستیکی است و شامل روش‌های سیستماتیک شکنجه وحشیانه در زندان‌ها، قتل‌های عمدی، تبعیض نژادی و اظهارات نژادپرستانه ضدفلسطینی‌ است که جایگزین معکوس ضدیهودی‌گری با ضدفلسطینی‌گری را منعکس می‌کند.

زندان‌ها و شکنجه

روش‌های شکنجه در زندان‌های اسرائیل شباهت زیادی به آنچه در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها اتفاق می‌افتاد دارد. مراکز بازداشت اسرائیلی مانند زندان «سدی تیمن» نمونه‌ای از این شباهت فجیع است، جایی که روش‌های شکنجه متنوعی از جمله شوک الکتریکی، قطع اعضای بدن و ایجاد اختلال در حواس شنیداری و بینایی، علاوه بر تجاوز و تعرض‌های جنسی و جسمی مختلف، به کار گرفته می‌شود. گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری مانند بتسلیم این نقض‌ها را به تفصیل مستند کرده‌اند، که یادآور وحشت‌های رژیم نازی است.

قتل و تبعیض نژادی

قتل عمدی فلسطینی‌ها به طرز نگران‌کننده‌ای شبیه اعدام‌های دسته‌جمعی نازی‌هاست. سیاست جداسازی نژادی که توسط رژیم اشغالگر اسرائیل از طریق دیوار حائل، ایست‌های بازرسی و جلوگیری از دسترسی فلسطینی‌ها به مناطق معین اعمال می‌شود، یک نسخه مدرن از سیاست‌های جداسازی و تفکیکی است که توسط نازی‌ها اعمال می‌شد. این اقدامات نه تنها ابزارهایی برای سرکوب مردم فلسطین، بلکه استراتژی‌هایی برای محو وجود آنان و تضعیف حقوق اساسی‌شان است.

اظهارات نژادپرستانه

اظهارات نژادپرستانه‌ای که از سوی رهبران رژیم اشغالگر اسرائیل صادر می‌شود، یادآور اظهارات رهبران نازی است. به عنوان مثال، اظهارات بتسلئل سموتریچ که کشتار دو میلیون فلسطینی از طریق گرسنگی دادن را «عادلانه و اخلاقی» می‌داند. این اظهارات نشانگر نفرت عمیق و نژادپرستی است که سیاست‌های اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها را هدایت می‌کند. این نوع سخنرانی‌ها هدف‌شان انسان‌زدایی از فلسطینی‌ها و مشروعیت‌بخشی به خشونت علیه آنان است.

جایگزینی یهودی‌ستیزی به فلسطینی‌ستیزی

آنچه به عنوان «سامی‌ستیزی» یا یهودی‌ستیزی در گفتمان مدرن اسرائیلی استفاده می‌شود، اغلب برای توجیه سیاست‌های خصمانه علیه فلسطینی‌ها به کار می‌رود. در حالی که اگر حتی به زعم آنها یهودیان در اروپا قربانیان آزار نژادی توسط نازی‌ها بودند، امروز فلسطینی‌ها به شکل واقعی و حقیقی و در مقابل لنز دوربین های جهانی هدف سیاست‌های شدیدتری از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل قرار گرفته‌اند. این جایگزینی معکوس، فلسطینی‌ها را به طرفی  تبدیل می‌کند که باید از آن خلاص شد، و در عین حال بیانگر شرایط نفاقی است که بر جامعه جهانی حاکم بوده و سیاست یک بام و دو هوای آنهاست.

شباهت وحشت‌ها

جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در وحشیگری کمتر از آنچه نازی‌ها در جنگ جهانی دوم مرتکب شدند، نیست. سیاست‌های سیستماتیک نسل‌کشی، تبعیض نژادی، و پاکسازی قومی همگی شباهت‌هایی با اعمال نازی‌ها دارند. این اقدامات شامل حملات نظامی که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، محاصره اقتصادی که هدفش گرسنگی دادن به مردم فلسطین و جلوگیری از دسترسی آنان به نیازهای اولیه زندگی با کرامت است.

نتیجه‌گیری

آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، ادامه فصل دیگی از فصول تاریک تاریخ است که امیدوار بودیم تکرار نشوند. رژیم اشغالگر اسرائیل سیاست‌های فاشیستی را به کار می‌گیرد که از لحاظ وحشیگری فراتر از آنچه در گذشته شاهدش بودیم هست. جامعه بین‌المللی موظف است در برابر این جنایات و نقض‌ها بایستد، مرتکبان آنها را محاکمه کند، و حقوق مردم فلسطین برای آزادی، کرامت و زندگی در صلح را تضمین کند. بشریت نمی‌تواند از این جنایات چشم‌پوشی کند و باید برای متوقف کردن این سقوط در برابر فاشیسم اقدام کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها