کد خبر: 671752
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۹ ۱۱:۲۸:۰۴
| |

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:

فشارهای ما برای حصول توافق آتش‌بس احتمالا آخرین فرصت است؛ لحظه تعیین‌کننده فرا رسیده

وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه آخرین فشار دیپلماتیک واشنگتن برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه را «احتمالا بهترین و شاید آخرین فرصت» خواند و از همه طرف ها خواست تا توافق را در خط پایان به دست آورند.

فشارهای ما برای حصول توافق آتش‌بس احتمالا آخرین فرصت است؛  لحظه تعیین‌کننده فرا رسیده
کد خبر: 671752
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۹ ۱۱:۲۸:۰۴

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه آخرین فشار دیپلماتیک واشنگتن برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه را «احتمالا بهترین و شاید آخرین فرصت» خواند و از همه طرف ها خواست تا توافق را در خط پایان به دست آورند.

به گزارش شفقنا، رویترز نوشت: بلینکن پیش از دیدار با رییس اسرائیل به خبرنگاران گفت: «این لحظه تعیین کننده است، احتمالا بهترین، شاید آخرین فرصت برای بازگرداندن گروگان ها به خانه، دستیابی به آتش بس و قرار دادن همه در مسیر بهتری برای پایداری صلح و امنیت است.»

درحالیکه مذاکرات قرار است این هفته نیز – با میانجگیری مصر و قطر- ادامه پیدا کند منابع خبری از مخالفت حماس با پیشنهاد اولیه خبر داده‌اند. با این حال بلینکن افزود: من اینجا هستم به عنوان بخشی از یک تلاش دیپلماتیک فشرده به دستور پرزیدنت بایدن برای تلاش برای رسیدن به این توافق… وقت آن رسیده که همه به بله برسند و به دنبال هیچ بهانه ای نباشند.

کشورهای میانجی – قطر، ایالات متحده و مصر – تاکنون نتوانسته‌اند اختلاف‌ها را به اندازه کافی برای دستیابی به توافق کاهش دهند.

ساعاتی پس از ورود بلینکن، حماس اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را مسئول خنثی کردن تلاش‌های میانجی‌گران، به تاخیر انداختن توافق و قرار دادن گروگان‌های اسرائیلی در غزه می‌داند.

دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین احتیاط ایالات متحده را در برابر تشدید بیشتر تنش یادآور شد و افزود: «همچنین زمان آن فرا رسیده است که مطمئن شویم هیچ کس هیچ گامی که بتواند این روند را از مسیر خارج کند برنمی‌دارد، و بنابراین ما در تلاش هستیم تا مطمئن شویم که تنش تشدید نشده و هیچ تحریکی وجود ندارد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها