کد خبر: 673188
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۱ ۱۲:۴۱:۵۱
| |

ادعای نتانیاهو بعد از کشف اجساد اسرا: حماس نمی‌خواهد به توافق برسیم

نتانیاهو در بیانیه‌ای ویدئویی که توسط دفترش منتشر شد، در اولین اظهار نظر خود درباره بازگرداندن اجساد شش گروگان، که قرار بود سه نفر از آنها به عنوان بخشی از توافق مبادله زندانیان با حماس آزاد شوند و نتانیاهو مانع تراشی کرده بود، گفت که حماس نمی‌خواهد به توافق برسد.

ادعای نتانیاهو بعد از کشف اجساد اسرا: حماس نمی‌خواهد به توافق برسیم
کد خبر: 673188
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۱ ۱۲:۴۱:۵۱

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر راسرائیل روز یکشنبه(امروز) پس از آن که ارتش اسرائیل اجساد شش گروگان و کشته شدن سه افسر پلیس را در عملیات تیراندازی روز پنجشنبه در نزدیکی ایست بازرسی طارقومیه در جنوب این کشور پیدا کرد تهدید کرد که حماس بهای این کار را خواهد پرداخت در حالی که وزیر دارایی اسرائیل تاکید کرد که دولت اسرائیل از انعقاد “توافق تسلیم به حماس” خودداری خواهد کرد.

به گزارش شفقنا، وبگاه عرب ۴۸ نوشت: «نتانیاهو در بیانیه‌ای ویدئویی که توسط دفترش منتشر شد، در اولین اظهار نظر خود درباره بازگرداندن اجساد شش گروگان، که قرار بود سه نفر از آنها به عنوان بخشی از توافق مبادله زندانیان با حماس آزاد شوند و نتانیاهو مانع تراشی کرده بود، گفت که حماس نمی‌خواهد به توافق برسد، به نیروهای حماس که گروگان‌های ما را کشتند و به رهبران آنها می‌گویم که خون شما ریخته خواهد شد، ما آرام نخواهیم بود، ساکت باشید، ما شما را تعقیب خواهیم کرد، به شما پاسخ خواهیم داد».

وی افزود: «شهروندان اسرائیل، ما در همه جبهه‌ها علیه دشمن وحشی می‌جنگیم که می‌خواهد همه ما را بکشد. همین امروز صبح سه افسر پلیس در الخلیل کشته شدند و ما شاهد ظلم باورنکردنی حماس در هفت اکتبر بودیم و اکنون تلاش‌های ما برای آزادی گروگان‌ها ادامه دارد».

نتایاهو مدعی شد: «از ماه دسامبر گذشته، حماس از ورود به مذاکرات واقعی خودداری کرده حتی پس از آن که ایالات متحده مفاد قرارداد را در ۱۶ آگوست به روز کرد، حماس دوباره آن را رد کرد».

وی افزود: این روزها، در حالی که اسرائیل در حال انجام مذاکرات فشرده با میانجیگران برای دستیابی به توافق است، حماس به رد قاطعانه هر پیشنهادی ادامه می‌دهد. خطرناکتر این است که همزمان حماس شش گروگان ما را کشت. گروگان‌ها را می‌کشد، معامله نمی‌خواهد.

اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل و عضو شورای وزیران امور سیاسی و امنیتی نیز گفت: «کابینه با یک معامله تسلیم که امنیت اسرائیل را از بین ببرد، موافقت نخواهد کرد، ارتش و سرویس‌های امنیتی اسرائیل هزینه‌های سنگینی را بر حماس و کسانی که برای آن پوشش و پناه می‌دهند تحمیل می‌کنند و جنگ را تا نابودی حماس و آزادی گروگان‌ها ادامه خواهند داد».

او مدعی شد : «کشتن گروگان‌ها در تلاشی از سوی حماس انجام شد تا ما را مجبور به تسلیم، پذیرش خواسته‌ها و بازیابی توانایی‌هایش و حمله مجدد به اسرائیل کند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها