کد خبر: 674311
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۱ ۱۰:۵۰:۱۸
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

وقتی حوثی‌ها حرف خود را در دریای سرخ به کرسی می‌نشانند

سوای آمار و ارقامی که طرف‌های مختلف در مورد شمار کشتی‌های هدف قرار گرفته اسرائیلی و همکار با اسرائیل که در منطقه دریای سرخ منتشر می‌کنند، اقدامات مبارزان یمنی هم طی ماه‌های گذشته گاهی بر اصل ماجرا، یعنی جنگ غزه سایه افکنده است.

وقتی حوثی‌ها حرف خود را در دریای سرخ به کرسی می‌نشانند
کد خبر: 674311
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۱ ۱۰:۵۰:۱۸

سید عماد حسینی- سوای آمار و ارقامی که طرف‌های مختلف در مورد شمار کشتی‌های هدف قرار گرفته اسرائیلی و همکار با اسرائیل که در منطقه دریای سرخ منتشر می‌کنند، اقدامات مبارزان یمنی هم طی ماه‌های گذشته گاهی بر اصل ماجرا، یعنی جنگ غزه سایه افکنده است.

بعد از بیش از پنج ماه از اوج گرفتن عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و همکار با رژیم اسرائیل که بنادری همچون ایلات را به منطقه‌ای متروکه تبدیل کرده است، نیروهای یمنی اخیراً از ورود به مرحله چهارم عملیات خود در حمایت از مردم فلسطین سخن گفتند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای که اخیراً اعلام شده خبر داد، عملیات این نیروها از منطقه سوق‌الجیشی دریای سرخ تا پهنای دریای مدیترانه و تا هر جا که موشک‌هایشان قابلیت رسیدن به آن را خواهد داشت، امتداد خواهد یافت.

برنامه‌های یمنی‌ها در حمایت از مردم غزه در حالی همچنان با موفقیت نسبی پیش می‌رود که ماه‌هاست ایالت متحده به همراه بریتانیا و چند کشور دیگر ائتلافی را علیه آنها تشکیل داده‌اند، اما ظاهراً تا امروز راه به جایی نبرده است.

عملیات اتحادیه اروپا برای تقویت تلاش‌های کشورهای همسو در دریای سرخ نیز ظاهراً با شکست مواجه شده است، چینی‌ها نیز که معمولاً عادت کرده‌اند از هر دو سوی تنش نفع ببرند ناوگان جنگی خود را به خلیج عدن فرستاده‌اند تا به حفظ منافع خود در منطقه بپردازند.

تمامی این اقدامات از منظری می‌تواند بیانگر میزان تاثیرگذاری نیروهای انصارالله یمن در برهه زمانی فعلی باشد و نشان دهد که علاوه بر اسرائیل حلقه‌های دیگری نیز که همگی جزو حامیان این رژیم محسوب می‌شوند تحت تاثیر این راهبرد یمنی‌ها قرار گرفته‌اند.

یمنی‌ها بارها اعلام کرده‌اند که این اقدامات آنها برای حمایت از مردم غزه انجام می‌شود، پس می‌توان انتظار داشت اگر تجاوزات اسرائیل در نوار غزه متوقف شود، به خودی خود حملات نیروهای مسلح یمن نیز متوقف خواهد شد و ائتلاف‌های شکل‌گرفته بر علیه یمنی‌ها در پهنای دریا اگر جنبه سیاسی و دیپلماتیک به خود می‌گرفت و در چارچوب فشار بر تل‌آویو نمایان می‌شد، احتمالاً منافع همه طرف‌ها تامین می‌شد.

اما ظاهراً قدرت‌های جهانی همچنان در توهم کارایی دکترین فشار و فشار بیشتر هستند و همچنان بر این باورند که هر چیزی با فشار تحقق پیدا نکند، با فشار بیشتر تحقق پیدا خواهد کرد، گرچه ۱۱ ماه است که شکست این راهبرد در غزه نمایان شده و در نقاط دیگر منطقه هم در حال اثبات است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها