کد خبر: 678249
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۷ ۲۱:۲۶:۳۴
| |

هشدار کیم جونگ اون: اگر لازم باشد از بمب اتم برای حمله به دشمن استفاده می‌کنیم

رسانه‌های دولتی کره شمالی روز سه شنبه گزارش دادند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بار دیگر هشدار داد که این کشور در صورت لزوم می‌تواند از سلاح‌های هسته‌ای در درگیری‌های احتمالی با کره جنوبی و ایالات متحده استفاده کند. بر اساس این گزارش‌ها رهبر کره شمالی بار دیگر واشنگتن و سئول را به تحریک پیونگ یانگ و دامن زدن به تنش‌ها در شبه‌جزیره کره متهم کرد.

هشدار کیم جونگ اون: اگر لازم باشد از بمب اتم برای حمله به دشمن استفاده می‌کنیم
کد خبر: 678249
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۷ ۲۱:۲۶:۳۴

رسانه های دولتی کره شمالی روز سه شنبه گزارش دادند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بار دیگر هشدار داد که این کشور در صورت لزوم می‌تواند از سلاح های هسته‌ای در درگیری‌های احتمالی با کره جنوبی و ایالات متحده استفاده کند.

بر اساس این گزارش‌ها رهبر کره شمالی بار دیگر واشنگتن و سئول را به تحریک پیونگ یانگ و دامن زدن به تنش‌ها در شبه‌جزیره کره متهم کرد.

کیم جونگ اون بارها تهدیدهای مشابهی مبنی بر استفاده پیشگیرانه از تسلیحات هسته‌ای را مطرح کرده است، اما تازه‌ترین هشدار او در حالی صورت می‌گیرد که برخی از ناظران سیاسی بر این باورند رهبر کره شمالی پیش از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به سمت تعمیق خصومت‌ها پیش رود.

آقای کیم روز دوشنبه در یک سخنرانی در دانشگاه دفاع ملی این کشور در این خصوص گفت: «اگر دشمنان ما سعی کنند از نیروهای مسلح علیه ما استفاده کنند ما بدون تردید از تمام قابلیت‌های خود علیه آنها استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه استفاده از سلاح هسته‌ای هم در این مورد منتفی نیست.»

کیم جونگ اون در ادامه تاکید کرد که قدرت واکنش هسته‌ای کره شمالی باید به طور کامل تقویت شود چرا که به گفته او کره جنوبی و ایالات متحده درتلاش هستند تا اتحاد نظامی خود را بر اساس برنامه‌ریزی هسته‌ای و راهبردی مشترک تقویت کنند. او همچنین اضافه کرد که این اقدام سئول و واشنگتن خطر برهم خوردن توازن قوا در شبه جزیره کره را افزایش می‌دهد.

افزایش سطح همکاری‌های کره جنوبی و ایالات متحده باعث شده تا کیم جونگ بارها چنین تهدیدهایی را تکرار کند.

از زمان رسمیت یافتن دکترین هسته ای تهاجمی کره شمالی در سال ۲۰۲۲ این کشور بارها وعده داده در صورتی که خود را در معرض تهدید بداند پیش از دشمنانش از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد. با این حال بسیاری از کارشناسان این سوال را مطرح می‌کنند که آیا کره شمالی واقعاً می‌تواند این کار را انجام دهد چرا که خطر شکست آنها در مقابل اتحاد نیروهای کره جنوبی و آمریکا بسیار زیاد است.

تنش ها در شبه جزیره کره در هفته های اخیر عمیق‌تر شده و کره شمالی از تاسیساتی برای تولید اورانیوم با درجه تسلیحاتی، یک ماده هسته‌ای و ادامه آزمایش‌های موشکی خود رونمایی کرد. در واکنش به این موضوع یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی گفته که افشای این سایت هسته‌ای توسط کره شمالی احتمالاً تلاشی برای جلب توجه ایالات متحده در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آینده است و کره شمالی احتمالاً اقدامات تحریک آمیز بزرگی انجام خواهد داد.

بسیاری از تحلیلگران می گویند که کره شمالی احتمالاً پس از روی کار آمدن دولت جدید ایالات متحده، از زرادخانه هسته‌ای بزرگ خود برای دریافت امتیازات از ایالات متحده مانند لغو تحریم‌ها استفاده خواهد کرد.

کره شمالی پیشتر گفته بود که پارلمان این کشور قرار است در ۷ اکتبر تشکیل جلسه دهد. اما تا روز سه شنبه، رسانه های دولتی اعلام نکردند که آیا جلسه پارلمان طبق برنامه ریزی شده آغاز شده است یا خیر.

ناظران می گویند که نشست پارلمان احتمالاً به منظور اعلام قانون اساسی یک سیستم متخاصم «دو دولتی» در شبه جزیره کره برای رد رسمی آشتی با کره جنوبی و تدوین مرزهای ملی جدید است. در ماه ژانویه، کیم جونگ اون دستور داده بود قانون اساسی با هدف حذف بلند مدت ایده «اتحاد مسالمت آمیز سئول و پیونگ یانگ» بازنویسی شود. او همچنین اضافه کرده بود که کره جنوبی باید به عنوان «دشمن اصلی و تغییرناپذیر» معرفی شود.

کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ با یکدیگر بر سر برچیدن برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی به توافق رسیده بودند اما از آن توافق جز چندین عکس یادگاری چیزی بر جا نماند و عدم پایبندی ترامپ به تعهدات خود باعث شد تا پیونگ یانگ با سرعت بیشتری برنامه هسته‌ای و موشکی خود را توسعه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها