کد خبر: 257833
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ۱۰:۰۵:۰۰
| |

کارنامه سال 2018 و برنامه سال 2019 سازمان فضایی هند اعلام شد

سازمان فضایی هند (ایسرو) طی اعلامیه‌ای به‌طور خلاصه نتایج فعالیت‌های خود در سال 2018 و طرح‌های سال 2019 این سازمان را اعلام کرد.

کارنامه سال 2018 و برنامه سال 2019 سازمان فضایی هند اعلام شد
کد خبر: 257833
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ۱۰:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در اطلاعیه این سازمان آمده است که هند در سال گذشته میلادی توانست برنامه‌های خود را به پیش ببرد و گام‌های مهمی بردارد. بنا به گفته کایلاساوادیو سیوان رئیس ایسرو، فعالیت مناسب این سازمان باعث شد دولت هند، سطح بالایی از اعتماد را به آن پیدا کند که تأیید برنامه‌های آتی آن را در پی داشت. این سازمان 16 فعالیت مختلف داشته که از جمله می‌توان به دو پرتاب موفق موشک جی.اس.ال.وی اشاره کرد. این موشک تاکنون سیزده پرتاب داشته که اولین آن در سال 2001 و آخرین بار در 19 دسامبر سال 2018 بود.

از دیگر موفقیت‌های سال گذشته هند، می‌توان به پرتاب ماهواره‌های جی ست 11 و 29 به فضا اشاره کرد. جی ست11، ماهواره مخابراتی هند است که 40 فرستنده در فرکانس‌های Ku و باند Ka با توانایی 16 گیگابایت بر ثانیه دارد و با وزن 5854 کیلوگرم سنگین‌ترین ماهواره هند به شمار می‌رود. ابتدا قرار بود ماهواره در ماه مه سال 2018 پرتاب شود اما به دلیل مشکلات بازبینی، این کار به تاخیر افتاد و سرانجام 4 دسامبر 2018، با موشک آریان-5 از گویان راهی مدار زمین شد.

جی ست 29 نیز یک ماهواره ارتباطی با توان بالا با هدف ارائه پهنای باند سرعت بالا در مناطق روستایی است و مناطق زیادی از جمله جامو و کشمیر و شمال شرقی هند را تحت پوشش برنامه دیجیتال قرار می‌دهد. این ماهواره با وزن 3423 کیلوگرم سنگین‌ترین ماهواره‌ای است که تاکنون با یک موشک هندی راهی مدار شده است.

ایسرو در سال گذشته میلادی موفق به آزمایش سامانه نجات اضطراری سفینه سرنشین‌دار شد؛ همچنین اجازه یافت تا موشک‌های کلاس سبک اس.اس.ال.وی را توسعه دهد. در این سال همچنین ایسرو روی فضاپیمای قابل استفاده مجدد را ادامه داد. ایسرو در این سال توانست مشتری محصولات و خدمات خود را از 29 کشور به 32 کشور افزایش دهد.

براساس اطلاعیه ایسرو، این سازمان در سال پیش رو، 14 پرتاب، در مدار قرار دادن 17 ماهواره را در برنامه‌های خود پیش‌بینی کرده است که از جمله می‌توان به اعزام مهنورد چاندرایان-2 اشاره کرد. ایسرو همچنین توسعه و فعالیت بر روی ناو سرنشین‌دار خود به اسم گاگانییان را بطور جدی ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها