کد خبر: 305939
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۱۱:۴۰:۱۵
| |

محدودیت‌ها علیه شرکت «هواوی» کاهش یافت

با توجه به اینکه در هفته‌های گذشته محدودیت‌ها علیه هواوی بیشتر شده است، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که مهلتی 90 روزه به مشتریان آمریکایی برای خرید از یک تامین‌کننده دیگر خواهد داد.

محدودیت‌ها علیه شرکت «هواوی» کاهش یافت
کد خبر: 305939
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۱۱:۴۰:۱۵

اعتمادآنلاین| دولت آمریکا اعلام کرده است که محدودیت‌های اعمال‌شده علیه هواوی را با هدف فشار کمتر به مشتریان آمریکایی این شرکت کاهش خواهد داد. این اقدام دولت آمریکا توسط شرکت هوآوی رد شده و اعلام کرده است که آماده مقابله با اقدامات آمریکا است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که به شرکت هواوی اجازه داده خواهد شد تا از کالاهای آمریکایی خرید کند تا گوشی‌های هواوی موجود در این کشور با اختلال روبه‌رو نشوند.

دولت آمریکا اعلام کرده است که محدودیت‌های بر شرکت هواوی را به دلیل نقض قوانین تحریمی آمریکا و همینطور امکان جاسوسی برای سایر دولت‌ها اعمال کرده است.

«ویلبور راس» وزیر تجارت آمریکا گفت: «دولت قصد دارد به شرکت‌های آمریکایی که پیش از این از تجهیزات این شرکت استفاده می‌کرده‌اند، فرصت دهد تا شرکت دیگری را جایگزین قطعات خود کنند».

راس ادامه داد: «این فرصت به اپراتورهای روستایی و کاربران تلفن همراه این شرکت که از «هواوی» استفاده می‌کرده‌اند، امکان خواهد داد تا شرکت دیگری را جایگزین قطعات خود کنند».

او ادامه داد: «هدف کلی از این مهلت عدم خسارت به تلفن‌های همراه و اینترنت است. این مهلت تسلیم نامه نیست. بلکه محافظت از اهالی خانه است».

«رن ژنگ فی» بنیانگذار این شرکت در مصاحبه‌ای با شبکه «سی‌سی تی‌وی» که زیرنویس آن توسط این شبکه منتشر شد، گفت: «اقدامات آمریکا نشان می‌دهد که دولت آمریکا توانایی ما را دست کم گرفته است و این مهلت نیز دردی را دوا نمی‌کند چرا که این تحریم از بنیان غلط است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است این مهلت تا 90 روز باقی خواهد ماند و ممکن است قابل تمدید باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها