کد خبر: 316958
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۶:۳۱:۰۵
| |

طراح ارشد اپل خداحافظی کرد

«جاناتان آیو» که مدیر ارشد طراحی صنعتی در شرکت اپل است و طراحی‌های فوق‌العاده بسیاری از محصولات اپل حاصل ایده‌های او بوده است، قصد دارد این شرکت را ترک کند تا شرکت خود را راه‌اندازی کند.

طراح ارشد اپل خداحافظی کرد
کد خبر: 316958
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ۱۶:۳۱:۰۵

اعتمادآنلاین| جاناتان آیو(Jonathan Ive) در مصاحبه‌ای با فایننشیال تایمز اعلام کرد که پس از گذشت بیش از دو دهه از طراحی محصولات اپل، این شرکت را ترک می‌کند.

شرکت جدید او لاوفرام(LoveFrom) نام دارد و اپل اولین مشتری آن خواهد بود.

نقش «آیو» در طراحی محصولات اپل چشمگیر بوده است، هر چند که طی چند سال گذشته نقش وی کمی متفاوت بوده است، اما اپل در سال 2017 اظهار کرد که تمرکز وی صرفاً بر روی طراحی باقی مانده است.

تأثیر «آیو» در طراحی همه چیز شرکت اپل از پردیس جدید اپل به شکل سفینه فضایی موسوم به «اپل پارک» گرفته تا دستگاه‌های ابداعی و منحصر به فرد اپل نظیر آی‌پاد، مک، آیفون و هر محصول دیگر پس از بازگشت استیو جابز فقید به شرکت اپل در سال 1997 که با ترفیع آیو همراه شد، دیده می‌شود.

علاقه‌مندان به محصولات اپل، آیو را نه تنها به واسطه استفاده از محصولات این شرکت، بلکه به عنوان صدای معرفی‌کننده محصولات جدید اپل که روند طراحی و توجه به جزئیات را توصیف می‌کرد، می‌شناسند.

او در توضیح چرایی ترک اپل، گفت: پروژه‌های قابل توجهی وجود داشت که من احساس کردم آنها را تکمیل کرده‌ام. برای مثال اپل پارک پروژه‌ای بود که از سال 2004 آغاز شد و چند هفته پیش ما افتتاح رسمی را جشن گرفتیم.

اپل در یک بیانیه گفت: در حالی که آیو پروژه‌های شخصی خود را در شرکت جدیدش دنبال خواهد کرد، به کار کنار اپل و همکاری روی چندین پروژه اپل ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها